تولید و ساخت کربن اکتیو خوراکی در فیروزکوه

Activated carbon food-1
Activated carbon food-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


 هنگام بازدید از دریاچه، حواستان باشد که آب آن آشامیدنی نیست و به دلیل وجود گوگرد در آب آن،‌ مزه تلخی دارد. در اطراف دریاچه آهنک،‌ منطقه سرسبزی به نام بالا چشمه وجود دارد که چشمه جوشانی در آن وجود دارد. آب این چشمه که از دل کوه‌ها سرازیر می‌شود،‌ آشامیدنی و خنک است.. در این منطقه غاری نیز وجود دارد که در گذشته،‌ به‌عنوان پناهگاه از آن است.فاده می‌شد.

این منطقه با مساحت هزار هکتار در شرق شهرستان فیروزکوه قرار گرفته‌است، و در آن انواع حیات وحش از جمله پستانداران، پرندگان و خزندگان می‌توان دید. پوشش گیاهی عمده آن شامل گونه‌های گیاهی ارس، پسته وحشی، بادام وحشی، بید، گردو، زرشک، باریجه، آویشن، شقایق، کاکوتی، گلپر کلاه میر حسن، آتریپلکس، زنبق وحشی و انواع گندمیان است.. گونه‌های غالب جانوری این زیستگاه عبارتند از:

رودخانه مهاباد از میان این روستا عبور می‌کند و عاملی مهم در حاصلخیزی و رونق کشاورزی در این منطقه شده است.. یکی از دیدنی‌های این روستای زیبا، حمام تاریخی آن است. که به دوران قاجار برمی‌گردد؛ اما در دوران صفویه ساخته شده است..


امروزه انواع جدیدی از صافی های ذغالی با نام کربن اکتیو تولید شده است. که در مدل معروف میله ای، پودری و گرانوله در بازار عرضه گردیده است.. ذغال های فعال شده بیشتر ناخالصی ها را جذب می کنند و به عبارت دیگر توانایی زیادی در جذب عناصر غیر نجیب دارند.

در ابتدا توجه به این نکته فوق العاده مهم است. که سطح کیفی کربن اکتیو در صنعت غذایی بسیار مهم است. و به این صورت است. که است.فاده از این ماده با سطح کیفی پایین نمی تواند به طور کامل آلایندگی محصولات خوراکی را از بین ببرد. در ادامه کاربرد کربن فعال در صنایع غذایی و نوشیدنی را معرفی کرده و به توضیح آن می پردازیم.

در پروسه تولید روغن های خوراکی مواد مضر زیادی وجود دارند که به شیوه های مختلفی حذف میشوند. از جمله این ترکیبات می توان به PAH اشاره نمود که سمی و بسیار خطرناک است.. کربن فعال های پودری قادرند این ترکیبات را حذف نموده و منجر به بهبود کیفیت روغن شوند.



( تولید و ساخت ) های دیگر