تولید و ساخت کربنات منگنز در بهارستان

Manganese Carbonate-1
Manganese Carbonate-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


در سال شمسی مجسمه‌ای معروف به فرشته آزادی در میدان بهارستان نصب شد. این مجسمه با هزینه شخصی سردار اسعد بختیاری برای مجلس خریداری شده بود. مجسمه فرشته آزادی در این طرح در حال کشتن دیو است.بداد در زیر پای خود است. و در دست راست فرشته شمشیر و در دست چپ وی مشعلی از روشنایی قرار داشت. این مجسمه بعد از انقلاب ۵ مدتی با تغییر پوشش باقی بود و سپس از میدان بهارستان برداشته شد.

تهران به‌عنوان پایتخت ایران در طول حیات خود محل وقوع رویدادهای تاریخی متعددی بوده است.. یکی از مشهورترین نقاط شهر از این نظر میدان بهارستان است.. میدان بهارستان تهران از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین میدان‌های پایتخت است. که نظاره‌گر رویدادهای تلخ و شیرین بسیاری بوده است.. با کجارو همراه باشید.

مالک اولیه میدان بهارستان، محمدحسن خان سردار بود که آن را به علی‌خان حاجب‌الدوله مقدم مراغه‌ای فروخت. مراغه‌ای بهارستان را به میرزا حسین سپهسالار فروخت و وی باغ بزرگی در آن بنا کرد. از‌این‌رو به نام باغ سپهسالار شهرت داشت.


میزان مصرف جهانی منگنز موجود در فرو آلیاژها و به عنوان فلز در سال برابر تن میلیون بوده است.. تقاضا برای منگنز در تولید آهن و فولاد در حدود درصد کل تقاضا را تشکیل می دهد که برابر / میلیون تن در سال است.. فولاد خام، محصول پایه ای است. که انواع فولادهای کربن دار، ضد زنگ و آلیاژ کم مقاومت از آن تولید می شود. منگنز در اکثر فولادها حضور دارد. مقدار آن معمولا در حدود % وزنی است.. در فولادهای ضد زنگ درصد منگنز تا درصد است.، با این وجود در بعضی از انواع خاص فولادها ممکن است. تا درصد افزایش یابد. برآورد میزان واقعی منگنز مورد نیاز در صنعت فولاد به دلیل گستردگی انواع و متغیر بودن میزان منگنز مصرفی در هر نوع خاص فولاد مشکل است.. با این وجود فولادهای کربن داربا در حدود . درصد منگنز در ترکیب خود، اصلی ترین نوع فولاد و بزرگترین بازار منگنز هستند.

اکسید منگنز به صورت جامد بلوری سبز رنگ است. که به عنوان یکی از اولین ترکیباتی که ساختار مغناطیسی آن توسط نوترون تعیین می شود.  مانند سایر اکسیدهای یونی دیگر در واکنش با اسیدها به نمک منگنز و آب تبدیل می شود. این ماده در تولید سولفات منگنز، ساخت الکترودهای جوشکاری و اکسید کننده های فرآیند شیمیایی و همچنین در صنعت تصفیه آب و فاضلاب و صنعت شیشه و سرامیک، انواع رنگ و لعاب و ساخت آجرهای رنگی به کار برده می شود. علاوه بر این به همراه سولفات منگنز به عنوان ماده افزودنی و تشکیل دهنده کودها به شمار می رود.

کربنات منگنز در سرامیک سازی به عنوان لعاب چینی و رنگ لعاب است.فاده می شود و در فرآیندهای ویسکوز به عنوان کاتالیزور عمل می کند.کربنات منگنز به عنوان افزودنی در کودهای گیاهی مورد است.فاده قرار می گیرد و برای رفع کمبود این ریزمغذی در محصولات زراعی بسیار موثر است..



( تولید و ساخت ) های دیگر