تولید و ساخت کربنات منگنز در شهریار

Manganese Carbonate-1
Manganese Carbonate-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


زندگی پر فراز و نشیب سید محمدحسین بهجت تبریزی سبب شد فیلم‌سازان مختلف آثاری را با اقتباس از زندگی او بسازند. شناخته‌ترین اثر ساخته‌شده بر اساس زندگی این شاعر پرآوازه مجموعه‌ی تلویزیونی «شهریار» بود که در سال  به کارگردانی کمال تبریزی ساخته شد. این مجموعه زندگی شهریار را در سه مقطع سنی جوانی، میان‌سالی و پیری به نمایش گذاشت و با است.قبال خوبی هم روبه‌رو شد. اردشیر رستمی و سیروس گرجستانی در این مجموعه در نقش شهریار به ایفای نقش پرداختند.

شهریار، با نام کامل سید محمدحسین بهجت تبریزی (Seyyed Mohammad Hossein Behjat Tabrizi)، یازدهم دی‌ماه سال در روستای خشگناب در حوالی تبریز چشم به جهان گشود. پدرش حاج میرآقا خشگنابی یکی از وکلای تبریز بود و مادرش خانم ننه نام داشت. او در خانواده‌ای پرجمعیت بزرگ شد و هفت خواهر و پنج برادر داشت.

سید محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار، شاعر پارسی‌گوی آذری‌زبان، در سال ۸۵ هجری شمسی در بازارچه میرزا نصراله تبریزی واقع در چای کنار چشم به جهان گشود. در سال ۸هجری قمری که تبریز آبستن حوادث خونین وقایع مشروطیت بود پدرش او را به روستای قیش قورشان و خشکناب منتقل نمود. دورهٔ کودکی است.اد در خاستگاه پدری و در آغوش طبیعت و روستا سپری شد که منظومه حیدربابا مولود آن خاطرات است.. او تحصیلات خود را در مدرسهٔ متحده و فیوضات و متوسطهٔ تبریز و دارالفنون تهران گذراند و وارد دانشکدهٔ طب شد. سرگذشت عشق آتشین و ناکام او که به ترک تحصیل وی از رشتهٔ پزشکی در سال آخر منجر شد، مسیر زندگی او را عوض کرد و تحولات درونی او را به اوج معنوی ویژه‌ای کشانید و به اشعارش شور و حالی دیگر بخشید. وی سرانجام پس از هشتاد و سه سال زندگی شاعرانهٔ پربار در شهریور ماه هجری شمسی درگذشت و بنا به وصیت خود در مقبرة الشعرای تبریز به خاک سپرده شد.


مهمترین کاربرد منگنز در صنعت، تهیه آلیاژهای آهن و به عنوان ماده اساسی برای تولید چدن و فولاد می باشد. منگنز بیشترین کاربرد را در تولید فولاد ( فولادهای کربن دار، آلیاژ کم مقاومت، ضد زنگ ابزار آلات)، آلیاژهای غیرفولادی ( آلیاژهای غیر آهنی، فروآلیاژها و چدن )دارد. فولاد به خصوص فولادهای کربن دار بخش اصلی بازار منگنز را به خود اختصاص می دهد.

فرمول شیمیایی منگنز اکسید MnO است. که ظاهر کریستالی به رنگ سبز دارد و در دو حالت اکسیداسیون + و + دیده می شود. بخش عمده ای از اکسید منگنز تولیدی به عنوان یک افزودنی مجاز و ماده معدنی برای خوراک دام، طيور و آبزيان است.فاده می شود. زیرا این فلز به وسیله پروتئینی به نام ترانس منگانین در خون جابه جا می شود و در ساخت و عملکرد آنزیم هایی مانند آرژیناز-فسفاتاز است.فاده می شود. بنابراین کمبود آن می تواند باعث کاهش رشد شود.علاوه بر این منگنز اکسید در صنعت تولید فولاد و ذوب آهن و صنعت متالوژی و همچنین در تولید باتری های سلول خشک مانند باتری روی- کربن به کار برده می شود.

رنگ کانی منگنز کربنات شامل طیفی از رنگ های ملایم مانند صورتی کمرنگ، زرد و حتی خاکستری و قهوه ای است. که ظاهری پودر مانند دارد و به عنوان یکی از مواد پرکاربرد در صنعت و منبع عنصر منگنز شناخته می شود. این ماده کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف دارد به عنوان مثال این ماده غیرآلی به دلیل اینکه نامحلول در آب است. اما در اسیدهای معدنی قابلیت انحلال دارد برای آبکاری سطوح مختلف فلزی قابل است.فاده است. . همچنین در صنعت ساخت و ساز نیز به عنوان یک پوشش برای محافظت از بتن و رنگ آمیزی آن است.فاده می شود.



( تولید و ساخت ) های دیگر