تولید و ساخت کربنات منیزیم در دماوند

Magnesium carbonate-1
Magnesium carbonate-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


آشوریان کوه دماوند را کان سنگ لاجورد می‌انگاشتند. در زمان تاخت و تاز آشوری‌ها به فلات ایران این کوه بخشی از حدود مادها شمرده می‌شد و در متن‌های آشوری هم بدان اشاره‌ شده‌ است.. دیاکونوف، سنت گذاردن پیکر مردگان در کوه‌ها را آیین مغانی می‌انگارد که در دامنه دماوند می‌زیستند و آیین خود را به دیگر جاهای ایران پراکندند. در دامنه دماوند تعداد زیادی گور پیش از تاریخ وجود دارد. در سده هشتم میلادی در پای کوه دماوند دژی بوده است. که موبدی زرتشتی به نام مس‌مغان و پیروانش در آن می‌زیستند و این دژ به فرمان المهدی خلیفه عباسی ویران‌ شده و مس‌مغان نیز کشته شد. در دوران سلطنت پهلوی و در دوره‌های مختلفی از تاریخ ایران از نقش کوه دماوند و خورشید در حال تابش از پشت آن به‌عنوان نماد ایران زمین بهره می‌بردند.

نام دماوند به دو صورت دماوند و دنباوند ثبت شده است.. این کوه را با نام‌های کاملا متفاوت بیکنی و جبل لاجورد نیز معرفی کرده‌اند. در مورد دلیل نام‌گذاری دماوند در فرهنگ معین آمده است.: دم (دمه، بخار) + آوند = دماوند؛ دارای دمه و دود و بخار (آتشفشان).

جانوران گیاه‌خوار مانند کل، میش، آهو، گراز، خرگوش هم در دماوند یافت می‌شود. به‌جز حیوانات گراز و خرگوش که در دشت‌های کوهپایه‌ای کوه دماوند زندگی می‌کنند، دیگر جانوران فصل‌های گرم را در ارتفاعات سپری کرده و با سرد شدن هوا به مرور ارتفاع کم می‌کنند. این جانوران تا ۵ متری هم بالا می‌روند.


منیزیم ، عنصر شیمیایی است. که در جدول تناوبی دارای نشان Mg و عدد اتمی می باشد. منیزیم ، هشتمین عنصر فراوان است. و تقریبا % پوسته زمین را تشکیل می دهد و سومین عنصر فراوان محلول در آب دریا به حساب می آید. کاربرد اصلی این فلز قلیایی خاکی ، به عنوان عامل آلیاژ ساز برای ساخت آلیاژ آلومینیوم –منیزیم می باشد. منیزیم فلزی سبک ، سفید رنگ و نسبتا محکم می باشد ( یک سوم از آلومینیوم سبکتر ) که در معرض هوا به آرامی کدر می گردد. پودر این فلز هنگامیکه در معرض هوا قرار گیرد ، گرم شده ، با شعله های سفید رنگی می سوزد. اگرچه به شکل نوارهای باریک به آسانی محترق می شود ، سوختن مقادیر زیاد آن دشوار است..

ترکیبات منیزیم ، به خصوص اکسید منیزیم ، بیشتر به عنوان مواد دیر گداز در کوره های تولید آهن و فولاد ، فلزات غیر آهن ، شیشه و سیمان ، مورد است.فاده قرار می گیرد. اکسید منیزیم و سایر ترکیبات هم در صنایع عمرانی ، شیمیایی و کشاورزی بکار می روند. عمده کاربرد منیزیم به صورت یک افزودنی آلیاژ ساز به آلومینیوم است. که از این آلیاژ ، بیشتر در قوطی های مواد آشامیدنی است.فاده می گردد.



( تولید و ساخت ) های دیگر