تولید و ساخت کربنات پتاس در اسلامشهر

Potassium carbonate-1
Potassium carbonate-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


آستان امامزاده غیبی (علیه السلام) در جنوب غرب شهرستان اسلامشهر می باشد که از شمال به کمربندی الغدیر و از شرق به روستای نظام آباد و از غرب به میدان الغدیر و از جنوب به بزرگراه تهران ـ قم و کانال نواب صفوی محدود می شود. در یک سال گذشته، مغازه هایی در شمال و جنوب بقعه ساخته شده اند، پایگاه بسیج شهید سلیمان زاده شمال شرق بقعه را به خود اختصاص داده، و محوطه ی دور امامزاده را دوره کرده اند (از داخل).

مساحت کل این بنا مترمربع می باشد که شامل گنبدخانه ، دو شبستان شمالی و جنوبی در دو در دو طرف گنبد خانه و ایوان ورودی در شرق مجموعه می باشد.از دیگر مواردی که می‌توان به آن اشاره کرد  دو اتاق مرتبط به ایوان ، آشپزخانه و سرویس بهداشتی از دیگر قسمت‌های این امامزاده محسوب می‌شوند . همچنین در سال ۸ ضریح فلزی جایگزین ضریح چوبی و مشبک قبل شده است..

  تپه مافین آباد مربوط به هزاره ۵ و قبل از میلاد است. و در اسلامشهر، در حاشیه روستای مافین آباد اسلامشهر  ، جنوب شهرک قائمیه واقع شده و این اثر در تاریخ اسفند با شمارهٔ ثبت ۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.. حفاریهای علمی و باستان شناسی انجام شده طی سالهای قبل از وجود آثاری مربوط به دوره پیش از تاریخ خبر می دهد . هرچند که آثار دوره اسلامی نیز در سطوح تپه مشاهده شده که به اهمیت این منطقه از نظر باستان شناسی اشاره دارد . سفالینه های به دست آمده به همراه دیگر آثار و اشیاع تاریخی این تپه را در شمار تپه های ارزشمند پیش از تاریخی ( هزاره چهارم و پنجم پیش از میلاد) قرار داده است. .


کربنات پتاسیم با فرمول شیمیایی KCO به صورت پودر و یا کریستال های سفید رنگ است.. این ماده در گرید های خوراکی ، صنعتی و کشاورزی ( کود ) موجود بوده و میتوانید براساس نیاز خود از فروشگاه ما تهیه نمایید. این ماده  به صورت پودر یا گرانول بدون بو و سفید رنگ بوده و دارای جرم مولکولی .gr/mol و یکی از منابع تامین پتاسیم می باشد.

پتاسم خالص را نمی توان از کانی ها به دست اورد اما میتوان آن را از ترکیباتی مثل پتاسیم کربنات به دست آورد. منابع مهم پتاسیم و پتاس منابعی در کالیفرنیا، آلمان، نیومکزیکو، یوتا و..می‌باشد. در عمق فوتی زیر بستر Saskatchewan ، مقادیر عظیمی از پتاس وجود دارد که می تواند به عنوان یک منبع مهم برای این عنصر در آینده در نظر گرفته شود.

پتاسیم کربنات طعم نمکی دارد ، که در آب محلول است. و در حلال های آلی مثل اتانول واتر و است.ون حل نمی شود. فشار بخار آن بسیار پایین است. و نقطه ذوب آن را نمی توان تعیین کرد .پتاسیم کربنات در دمای بالا تجزیه می شود، و می تواند رطوبت هوا را جذب کند به همین دلیل این ماده ظاهری خیس و آبکی دارد. فرایند حل شدن این ماده در آب فرایندی گرمازا است.. زمانیکه در آب حل می شود به اجزاء سازنده اش یعنی کاتیون پتاسیم (



( تولید و ساخت ) های دیگر