تولید و ساخت کربنات پتاس در دماوند

Potassium carbonate-1
Potassium carbonate-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


جانوران گیاه‌خوار مانند کل، میش، آهو، گراز، خرگوش هم در دماوند یافت می‌شود. به‌جز حیوانات گراز و خرگوش که در دشت‌های کوهپایه‌ای کوه دماوند زندگی می‌کنند، دیگر جانوران فصل‌های گرم را در ارتفاعات سپری کرده و با سرد شدن هوا به مرور ارتفاع کم می‌کنند. این جانوران تا ۵ متری هم بالا می‌روند.

در بخش پیدایش رودها در کتاب بندهش از البرز به عنوان نقطه پیدایش رودهای ایران یاد شده که از آن رودهای بسیار جاری شده‌است و به گوشه گوشه ایران گسترش یافته نام برده می‌شود و بیان می‌شود که رودی به سمت خراسان و رودی به سمت آسورستان و رودی به سمت دجله و رودی از سپاهان (اصفهان) به خوزستان و رودی به سمت دیلمان و رودی به سمت گرگان و رودی به سمت آذربایجان جاری شده‌است

شهرت آن بیش از هر چیز در این است. که فریدون از شخصیت‌های اساطیری ایران، ضحاک را در آنجا، در غاری به بند کشیده‌ و ضحاک آنجا زندانی‌ است. تا آخرالزمان که بند بگسلد و کشتن خلق آغاز کند و سرانجام به دست گرشاسپ کشته شود. هنوز هم بعضی از ساکنین نزدیک این کوه باور دارند که ضحاک در دماوند زندانی است. و اعتقاد دارند که بعضی صداهایی که از کوه شنیده می‌شود، ناله‌های او است.. بنا به روایتی نبرد لشکر فریدون به سپاهسالاری کاوه با ضحاک در حوالی دماوند بوده است..


پتاسم خالص را نمی توان از کانی ها به دست اورد اما میتوان آن را از ترکیباتی مثل پتاسیم کربنات به دست آورد. منابع مهم پتاسیم و پتاس منابعی در کالیفرنیا، آلمان، نیومکزیکو، یوتا و..می‌باشد. در عمق فوتی زیر بستر Saskatchewan ، مقادیر عظیمی از پتاس وجود دارد که می تواند به عنوان یک منبع مهم برای این عنصر در آینده در نظر گرفته شود.

کربنات پتاسیم با فرمول شیمیایی KCO به صورت پودر و یا کریستال های سفید رنگ است.. این ماده در گرید های خوراکی ، صنعتی و کشاورزی ( کود ) موجود بوده و میتوانید براساس نیاز خود از فروشگاه ما تهیه نمایید. این ماده  به صورت پودر یا گرانول بدون بو و سفید رنگ بوده و دارای جرم مولکولی .gr/mol و یکی از منابع تامین پتاسیم می باشد.

پتاسیم کربنات در صورت برخورد با پوست باعث تحریک شده و می تواند باعث آسیب شدید چشم شود. اشتنشاق غبار و اسپری این ماده می تواند باعث ایجاد مشکلات شدید در سیستم تنفسی شود ( میزان آسیب بستگی به شدت تماس دارد). بلع کربنات پتاسیم می تواند باعث تخریب غشای مخازی دهان ، گلو ، مری و معده شود . هنوز در مورد این ماده گزارشاتی مبنی بر اثرات مزمن و یا ایجاد سرطان ارائه نشده است.. پتاسیم کربنات می تواند باعث تغییر pH آب های سطحی و ایجاد تغییر در زندگی آبزیان شود.



( تولید و ساخت ) های دیگر