تولید و ساخت کربنات پتاسیم در دیزین

Potassium carbonate-1
Potassium carbonate-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


تله کابین‌های شاله، قله، دره و چمن شما را به بالای قله می‌برند. تله‌کابین دره‌ نسبت به تله‌کابین‌های دیگر، مسیر بیشتری را رفته و به ارتفاع متری می‌رسد. تله کابین چمن هم از رستوران شورع شده و تا ارتفاع متری بالا می‌رود. اگر جرات بیشتری دارید می‌توانید از تله‌سیژ برای رفتن به بالای قله است.فاده کنید. تله‌سیژ‌های قله و چمن در منطقه دیزین قرار دارند. تله‌سیژ نوعی بالابر است. که کابین نداشته و برای بالارفتن باید روی نیمکت نشست.

در سال امکانات اسکی روی چمن نیز در پیست دیزین فراهم شد و در کنار آن ورزش‌های کوهستانی دیگر همچون دوچرخه سواری کوهستانی و کایت سواری در لیست تفریحات این مجموعه قرار گرفتند. تمام این امکانات دست‌به‌دست هم دادند تا دیزین را به یک پیست اسکی فوق‌العاده و چهار فصل در ایران و خاورمیانه تبدیل کنند.

تله اسکی‌های چرخشی در واقع شکل حرفه‌ای‌تری از تله سیژها هستند و به همین دلیل،‌ هرکسی نمی‌تواند از آن‌ها است.فاده کند. این تله‌اسکی‌ها در مبدأ و مقصد، ایستگاه را دور می‌زنند و توقف ندارند. برای سوار شدن، باید سرعت عمل و تعادل خوبی داشته باشید تا در زمان مناسب بتوانید روی صندلی قرار بگیرید.


پتاسیم موردنیاز در خوراک دام ها را می توان از پتاسیم کربنات تامین کرد. برای تولید کشمش نیز از کربنات پتاسیم خوراکی است.فاده می شود. یکی از کاربردهای مهم این محصول در صنایع غذایی است.فاده برای خشک کردن انگور و تبدیل آن به کشمش است.. کربنات پتاس باعث شل شدن پوسته انگور و تسریع تبخیر آب از آن می شود، در نتیجه انگور در زمان کمتری به کشمش تبدیل می شود. علاوه بر انگور، از این ماده می توان برای خشک کردن سایر میوه ها نیز است.فاده کرد.

تاریخچه کشف و تولید این ماده به سال باز میگردد زمانی که این ماده در اثر حرارت پتاس (KOH) تولید میشد. در آن دوره این ترکیبجهت تسریع پخت نان به کار می رفت. تولید تجاری این ماده از الکترولیز محلول کلرید پتاسیم طبق واکنش زیر به دست می آید. از واکنش این کلر به همراه هیدروکسید پتاسیم  هیدروژن و گاز کلر مشتق می شود.

این ماده در تولید کاکائو به منظور بهبود طعم و کیفیت رنگ است.فاده می شود همچنین برای پخش بهتر در مواد میزان چربی آن را کاهش می دهد ولی طبق تحقیقات کاکائو فرآوری شده به نوع ارگانیک آن حاوی موادی است. که به سیستم سلامتی بدن کمک می کند که این میزان مواد طی فرآیند قلیایی کردن به میزان چشمگیری کاهش میابد.



( تولید و ساخت ) های دیگر