شهرداری تهران با چالشهایی نیز مواجهه است. از آن جمله در زمینه رفع مشکلهای شهری اعم از ترافیکی و زیستمحیطی و نیز فساد در بخشهایی از این نهاد شهری موضوعهاییست که کم و بیش مورد توجه رسانهها و افکار عمومی قرار گرفتهاست.
معاونت برنامهریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا، مسئولیت سرپرستی و برنامهریزی امور مربوط به برنامههای جامع و کلی شهرداری تهران را بر عهده دارد. همینطور مدیریت منابع انسانی اعم از امور است.خدامی منابع انسانی، ارزیابی عملکرد، آموزش و نگهداشت منابع انسانی از دیگر وظایف این نهاد است..
از دههٔ چهل تا ۵، از سینمای فعال شهر تهران، نام بیش از یک سوم آنها خارجی بود. در این دوران شمار قابل توجهی از سینماهای نوین تهران در اختیار شرکتهای خارجی بود. همچنین به گزارش دفتر مطالعات و برنامهریزی وزارت فرهنگ و هنر، از فیلم نمایش داده شده در سال ۵ در تهران، فیلم ایرانی، فیلم آمریکایی و دیگر فیلمها نیز از کشورهای انگلستان، فرانسه، ایتالیا، هندوستان، ژاپن، هنگ کنگ و شوروی بودهاند.
برای توجیه و جبران سرمایه گذاری انجام شده در سیستم های انتقال و توزیع که معمولا مهمترین جز از هزینه های سرمایه گذاری در سیستم (غالبا حدود ۵ تا ۵ سرمایه گذاری کل) است. ، چگالی بار از اهمیت زیادی برخوردار است.. به دلیل اینکه سیستم کل بسیار هزینه بر است. ، ضریب بار سالانه نیز اهمیت خاصی دارد.
سیستم های حرارت مرکزی با آب گرم، دارای مخازنی با اهداف خاص هستند. این مخازن عبارتند از مخزن گازوئیل برای نگهداری گازوئیل مصرفی در زمان خاصی از سال، مخزن گازوئیل روزانه، مخزن انبساط بسته، مخزن انبساط باز، مخزن آب گرم مصرفی.
سوخت به ماده ای گفته می شود که اگر با اکسیژن ترکیب شود حرارت و گرما تولید می کند. سوخت ها به صورت جامد، مایع و گاز هستند. سوخت های جامد شامل تورب، چوب، کک، ذغال و آنتراسیت لینیت و … میباشند و سوخت های مایع حاصل تقطیر نفت خام هستند. اکثر سوخت های مایع برای اینکه مشتعل شوند به پودر تبدیل می گردند و یا برای اشتعال به درجه حرارت بالا نیاز دارند.
در واقع در این سیستم ها یک یونیت (واحد) در خارج از ساختمان (مانند پشت بام) نصب شده و با لوله کشی مبرد ، حرارت و برودت تولیدی در آن را به چندین یونیت داخلی (فن کویل ها) که در قسمت های مختلف ساختمان نصب شده است. می رساند. منظور از حرارت و برودت تولیدی این است. که مبرد دو نقش متفاوت را ایفا می کند. یکی اینکه وقتی هوای داخل گرم است. و به خنک کاری نیاز دارد، مبرد گرمای هوای داخل را توسط یونیت های داخلی گرفته و به یونیت های بیرون از ساختمان منتقل و در آنجا آن را به هوای اتمسفر می دهد و دوم اینکه وقتی هوای داخل سرد است. و به گرمایش نیاز دارد، مبرد اینبار توسط یونیت های داخلی، هوا را گرم می کند.
وقتی این آب گرمای خود را از دست میدهد و دمای آن کمتر از دمای اولیه می شود، به دیگ باز می گردد و مجدداً داغ می شود. در برخی سیستم های حرارت مرکزی آب داغ، آب در دیگ های بخار تبدیل به بخار می شود و بخار گرمای مورد نیاز ساختمان را فراهم می کند. این بخار بعد از اینکه سرد شد در رادیاتور تبدیل به آب می شود. البته از این روش گرمایشی در خانه های امروزی به ندرت است.فاده می شود. دیگ هایی که برای داغ کردن آب است.فاده میشوند سوخت خود را از طریق نفت یا گاز شهری تامین می کنند. این دیگ ها از جنس فولاد بوده و دارای پره هایی هستند که آب در آنها جریان دارد. گرمادهی به آب توسط یکسری مشعل که با سوخت مایع کار می کنند، صورت می گیرد.