درست است. که لواسان تهران آبوهوایی ییلاقی دارد و در بهار و تابستان بسیار دیدنی و زیباست اما هر چهار فصل سال جذابیت خاص خود را برای دیدن لواسان و کوچهباغهایش دارد. تابستان هوای لواسان خنکتر از تهران است. و به همین دلیل روزهای تعطیل مسیرهای ورودی به لواسان حسابی شلوغ میشود. از طرفی طبیعت لواسان در فصل بهار بسیار گیرا و چشمنواز است. پس نباید گشتوگذار در روستاهای این اطراف را در بهار از دست داد. جاهای دیدنی لواسان در پاییز هم بسیار دیدنی و بینظیر میشود. تماشای طبیعت هفترنگ لواسان در سوز و سرمای دلچسب هوای پاییزی قلبتان را حسابی گرم میکند. اگر هم جز آن دسته هستید که از تماشای سفیدی برف لذت میبرند پیشنهاد میکنیم زمستان لواسان را از دست ندهید.
لواسان از مقاصد گردشگری و ییلاقی نزدیک به تهران است. که میتوان برای گشت و گذار در این خطه، سفری یکروزه یا دو روزه را برنامهریزی کرد. البته برای این که سفر لذت بخشی داشته باشید، بهتر است. قبل از حرکت با جاذبههای طبیعی و مذهبی آن به خوبی آشنا شوید تا در زمان سفر دچار سردرگمی نشوید و برای گردش در لواسان بهترین انتخاب را داشته باشید.
اولین ویژگی روستای افجه که آن را محبوب کرده است. مسیر دسترسی بسیار راحت به آنچه از تهران و چه از لواسان است.؛ و اما دومین ویژگی منحصربهفرد افجه قرارگیری دشتی دیدنی در این روستا است. که از آن با نام دشت هویج یاد میشود. اگر ساکن تهران هستید خوب است. بدانید که اینجا یکی از خاصترین مقاصد سفر یکروزه در اطراف پایتخت است..
در سال های اخیر با افزایش تراکم و تعداد طبقات و نیاز به تأمین پارکینگ و سایر سطوح خدماتی در ساختمان ها بویژه در مناطق مرکزی شهرها ، عمق گودبرداری نیز بیشتر شده است.. اما در بیشتر موارد از همان روش های سنتی که در گود های کم عمق گذشته است.فاده می شده است.، است.فاده می شود. متأسفانه بسیاری هنوز فکر می کنند که به کارگیری تمهیدات ایمنی لازم در گودبرداری هزینه و زمان بیهوده ای را به کار تحمیل می کند، در حالی که گودبرداری اصولاً جزء کارهای پیچیده و بسیار خطرناک مهندسی محسوب می شود و بویژه در گودهای با عمق زیادتر نیازمند بررسی های همه جانبه، دقت و نظارت و در نهایت صرف وقت و هزینه قابل ملاحظه ای است. تا جان و مال مردم از این طریق به خطر نیافتد. با این حال عدم آشنایی به اصول فنی ، سهل انگاری و یا سودجویی غیرمسئولانه منجر به ایجاد حادثه می شود.
برای همه اتفاق افتاده که در مجتمع ها و پاساژهای بزرگ برای پارک کردن خودرو به پارکینگ های چند طبقه مراجعه کرده اند. آیا تاکنون به ساخت این پارکینگ ها توجه کرده اید؟ یا برای شما جالب بوده که به چندین طبقه زیر زمین رفته اید؟ به غیر از ساخت پارکینگ، مترو هم همینطور با فاصله چند متری در زیر سطح زمین ساخته شده است..
روش گودبرداری یا حفاری باز، یکی از متداول ترین و ساده ترین روش های حفاری برای پی ریزی ساختمان است.. در این روش، ابزارها و تجهیزات حفاری از سطح زمین شروع به عملیات حفاری می کنند. خاکبرداری در یک گودال با عمق مشخص انجام می شود. در این روش حفاری برای پی ریزی ساختمان، دامنه های اطراف به صورت شیب دار خواهد بود. تنظیم شیب، همواره تحت نظارت مهندسان قرار می گیرد تا عمق گودال و شیب دامنه ها در حد است.اندارد باشد. روش گودبرداری ساختمان به صورت حفاری باز از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است..
همان طور که از نام آن مشخص است.، گودبرداری به این روش درگیر حذف و برداشتن بالاترین سطح پوسته زمین می شود. این روش گودبرداری گیاهان، خاک، و هر ماده دیگری که ممکن است. زمین را برای تحمل بارهای ساختمانی نامناسب سازد انجام می شود.
فرایند گودبرداری با نمونه برداری و بررسی کیفیت خاک محدوده پروژه ساختمانی شروع می شود. سپس طراحی خطوط مرکزی یا چارچوب کلی ساختمان روی زمین انجام می شود. سپس طراحی آن انجام می شود که در آن طول، عرض، و عمق گودبرداری مشخص می شود. سپس حداکثر چهار نقطه و حداقل دو نقطه از خاک برای بررسی سطح مورد انتخاب قرار می گیرد. بعد با است.فاده از پودر گچ خطوط روی زمین کشیده می شود. در اینجا با توجه به طراحی و نقاط مورد بررسی، عمق گودبرداری مشخص می شود. بعد گودبرداری با است.فاده از ماشین آلات یا به صورت دستی انجام می شود.