از مهمترین اتفاقات در این میدان میتوان به ایجاد نخستین مجلس قانونگذاری در دوره مشروطه، به توپ بستن مجلس زیر نظر لیاخوف روسی، راهپیمایی مخالفان و موافقان دکتر مصدق و... اشاره کرد. برخی از رویداد تاریخی بهارستان شامل موارد زیر میشود:
تهران بهعنوان پایتخت ایران در طول حیات خود محل وقوع رویدادهای تاریخی متعددی بوده است.. یکی از مشهورترین نقاط شهر از این نظر میدان بهارستان است.. میدان بهارستان تهران از مهمترین و قدیمیترین میدانهای پایتخت است. که نظارهگر رویدادهای تلخ و شیرین بسیاری بوده است.. با کجارو همراه باشید.
بهارستان در کیلومتری جنوب شرق اصفهان و در مسیر جاده اصفهان-شیراز قرار دارد.شهر بهارستان موقعیت بسیار عالی که در کنار جاده اصفهان به شیراز وکنار گذر شرق اصفهان هست وتا سال مترو افتتاح می شود وآب وهوای عالی دارد باآینده درخشان رو به پیشرفت
گیج های دهانه اژدر هنگامی مورد است.فاده قرار می گیرد که تعداد بسیار زیادی از قطعه باید مورد بازرسی قرار گیرد. این گیج ها معمولا فک دارد. اولین آنها (یا اولین جفت) به اندازه تلرانس بالای قطعه تنظیم می شود و فک دوم (یا جفت دومی) به اندازه تلرانس پایین قطعه تنظیم می شود. یک قطعه ای که در محدوده تلرانسی باشد، از مجموعه اولیه فک ها می گذرد و از مجموعه دوم نمی تواند عبور کند. در این روش یک قطعه، با یک حرکت کنترل آن تمام می شود، برخلاف گیج برو نرو توپی که در صورت تایید سمت اول، باید سمت دوم آن هم تست شود تا قطعه تایید شود. اولین گیج برو نرو رزوه دهانه اژدر برای کنترل رزوه های رولی در سال و در خلال جنگ جهانی دوم اختراع شد.
مطمئنا تمامی گیج های برو نرو از سرهم شدن قطعات است.اندارد ساخته شده اند. در گیج های توپی قسمت توپی قطعه قابل تعویض است. تا بتواند برای سایزها و اندازه های مختلف مورد است.فاده قرار بگیرد. در این قسمت باید یادآور شد که گیج برو به طور کامل باید درون قطعه مورد بررسی وارد شود و در مقابل قسمت نروی گیج نباید وارد قطعه گردد.
تفاوت این گیج ها با گیج برو نرو رینگی این است. که ، این گیج همانطور که از اسمش پیداست دارای تنظیم میباشند . به این صورت که یک قسمت جدا و قاببل تنظیم دارند و دارای پیچ قفل کن برای تنظیم دقیق اندازه گیج وجود دارد. برای تنظیم این گیج ها، توپی های تنظیم نیاز است. که در ادامه به آنها میپردازیم.
در شکل پایین، در تصویر بالایی یک گیج برو نرو توپی رزوه برای کنترل قطعه نشان داده شده است.. قسمت "برو" باید کاملا درون قطعه وارد شود و قسمت "نرو" نباید وارد شود. شکل پایین آن یک گیج توپی ساده را نشان می دهد که به طور است.اندارد رنگ سبز نشان دهنده سمت برو و رنگ قرمز نشان دهنده رنگ نرو می باشد. در صورتی که اندازه قطعه ای که قرار است. کنترل شود برابر . ±. mm باشد، اندازه قسمت برو برابر با . mm (البته به علت احتساب حد سایش این مقدار اندکی بزرگتر می باشد) و اندازه قسمت نرو برابر . mm می باشد. هر اندازه ای خارج از این اندازه، غیر مجاز می باشد.
در زمان بررسی و گرفتن تایید یا عدم تایید هر قطعه گیج برو توپی رزوه میبایست بدون ذره ای زور و یا فشاری در طول هر قطعه به راحتی عبور کند. در طرف مقابل قسمت گیج نرو نیز میبایست در دو سمت قطعه وارد شده با این تفاوت که نباید بیش از دو گام وارد قطعه گردد. از این نوع گیج ها برای تایید، بررسی صحت و همچنین سلامت قطر گام قطعات تولیدی است.فاده میگردد.