هرکدام از این مهاجران در محلههای خود زندگی و گویشهای قومی خویش را در کنار زبان فارسی حفظ نمودهاند. آنان علاوه بر زبان، آداب و رسوم شهرهای خود را نیز حفظ نموده و مناسبتهای ملی و مذهبی را با شیوهی خود برگزار مینمایند. از این رو از قرچک با عنوان ایران کوچک یاد میشود.
دسترسی از قرچک به تهران و بالعکس ساده است.. با تبدیل قطار حومهای قرچک به مترو این دسترسی راحت تر هم خواهد شد. در حال حاضر قرچک مترو ندارد اما این شهر دارای ایستگاه های مترو مختلفی در نزدیکی خودش است. که به وسیله اتوبوس های شرکت واحد یا تاکسی های خطی به راحتی میتوان به قرچک رفت وآمد کرد. از جمله این ایستگاه ها می توان به ایستگاه شهر ری و ایستگاه مترو جوانمرد قصاب اشاره کرد.
دلیل اصلی شکلگیری قرچک، کوره پزیهای آن است.. قرچک در سال ۵۵ به شهر تبدیل شد که علت اصلی توسعه آن، وجود کورهپزخانههای زیادی بود که در این منطقه وجود دارد. قرچک به دلیل خاک مرغوب همیشه مورد توجه صنعت تولید آجر و سفال بوده و به دلیل حفاریهای انجام شده به همین منظور در شمال این شهر چالههای عظیمی وجود دارد.
نسبت تبدیل، کمیتی است. که با توجه به دو ویژگی دور ورودی و خروجی گیربکس تعیین میشود. این کمیت از دو طریق قابل محاسبه است.. در روش اول، نسبت تبدیل از طریق شمارش تعداد دندانههای چرخ دنده ورودی و خروجی محاسبه میشود. برای محاسبه این کمیت باید تعداد دندادنههای خروجی گیربکس را به تعداد دندانههای ورودی آن تقسیم کرد.
در صنعت تولید سیمان از گیربکسهای بسیار قوی است.فاده میشود که گشتاور زیادی را تحمل میکنند. از این رو آشنایی با گیربکس های صنعتی با ویژگی کارایی بالا در این صنعت ضرورت دارد. با توجه به اندازه و قدرت بسیار بالای موتورهای مورد است.فاده در این صنعت، گیربکسهای هلیکال و شافت مستقیم انواع مفیدی در صنعت سیمان به شمار میآیند. با است.فاده از این نوع گیربکسها میتوان از گشتاور تولیدشده در موتور بهترین خروجی را دریافت کرد.
نسبت تبدیل، کمیتی است. که با توجه به دو ویژگی دور ورودی و خروجی گیربکس تعیین میشود. این کمیت از دو طریق قابل محاسبه است.. در روش اول، نسبت تبدیل از طریق شمارش تعداد دندانههای چرخ دنده ورودی و خروجی محاسبه میشود. برای محاسبه این کمیت باید تعداد دندادنههای خروجی گیربکس را به تعداد دندانههای ورودی آن تقسیم کرد.
در حوزه آشنایی با گیربکس های صنعتی، نام گیربکسهای خورشیدی بیش از سایر انواع آنها به چشم میخورد. در این گیربکسها یک چرخ دنده در وسط و سه چرخ دنده در اطراف آن قرار گرفته اند. چرخ دنده وسط را خورشید و سه تای اطراف آن را سیارهها مینامند. برای دریافت بهترین عملکرد در گیربکس خورشیدی باید ویژگیهایی چون توان الکتروموتور، دور خروجی و تعداد دندانههای آن مورد توجه قرار گیرند. در این ارتباط، توان ورودی و خروجی گیربکس نیز پارامترهای مهم محسوب میشوند که با است.فاده از
فاکتورهای مهم در انتخاب گیربکس های صنعتی عبارتند از گشتاور و یا توان مورد نیاز ، نسبت تبدیل مناسب و بار محوری و شعاعی روی شفت خروجی. علاوه بر این فاکتور ها، طریقه نصب، ابعاد و جانمایی، ساعات کاری در طول روز و غیره، عوامل دیگری هستند که در انتخاب گیربکس های صنعتی می توانند حائز اهمیت باشند.