تولید و ساخت یدات پتاسیم در شهر ری

Potassium iodine-1
Potassium iodine-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


بعد از ورود آریایی ها مهم ترین قوم در بین آن ها ماده ها و پارس ها بودند که بعد از تلفیقی که بین آن ها صورت گرفت ماده با بومیانی که قبل از آن در این سرزمین زندگی می کردند این منطقه را بخش بندی کردند در این تقسیم بندی ماده ها به رماد رازی یا راگا ، راگس که در جنوب تهران بود قرار گرفت.

شهر ری یکی از شهرهای معتدل و خشک ایران محسوب می‌شود که در بعضی روزهای تابستان حداکثر دمای آن درجه سانتی گراد اندازه گیری شده است.، در حالی که پایین‌ترین دمای محاسبه شده در این شهر به منفی درجه سانتی گراد نیز می‌رسد. میانگین بارش‌های سالانه باران در شهر ری چیزی در حدود میلی لیتر اندازه گیری شده است..

شهر ری را می‌توان تنها منطقه باستانی است.ان تهران دانست که درواقع به قطب توریستی-مذهبی این است.ان بدل شده است.. آثار تاریخی این شهر قدمت باستانی زیادی دارد و از مهم‌ترين آن‌ها می‌توان به آتشکده بهرام، چشمه علی، باروی ری، دژ رشکان و است.ودان گبرها اشاره کرد.


پتاسیم یدید یک ترکیب یونی و یک نمک سفید است. که از یون های پتاسیم و ید تولید می شود. این ماده شیمیایی در ساختار کلرید سدیم متبلور می شود و به صورت صنعتی با تصفیه KOH با ید تولید می شود. پتاسیم یدید به صورت بلورهای مکعبی یا پودر یا دانه های سفید دیده می شود و اغلب طعم بسیار تلخ و شوری دارد. این ماده یکی از موثرترین و بی خطرترین داروهای مورد نیاز در یک سیستم بهداشتی است..

این دو ماده هردو نمک های پتاسیم هستند که اغلب به عنوان مکمل های غذایی به کار برده می شوند. یکی از کاربردهای مهم و همچنین تفاوت اصلی این دو ترکیب در فرآیند مسدود کردن تشعشعات است.. برای این کاربرد پتاسیم یدات موثرتر از پتاسیم یدید است. زیرا پتاسیم یدید ماندگاری ضعیفی در آب و هوای گرم و مرطوب دارد. پتاسیم یدات معمولا به دلیل توانایی این ماده در جلوگیری از تشعشات در مواقع کاملا ضروری شناخته شده است..

پتاسیم یدات که با نماد شیمیایی KIO نمایش داده می شود، یک ترکیب یونی بوده که در صنعت به صورت پودری سفید رنگ تولید می شود. این ترکیب یک عامل اکسید کننده به حساب می آید و همین دلیل نیز در صورت تماس با مواد قابل احتراق یا عوامل احیا کننده، می تواند باعث ایجاد آتش سوزی شود.



( تولید و ساخت ) های دیگر