تولید و ساخت یدات پتاسیم در شهرک صنعتی چهاردانگه

Potassium iodine-1
Potassium iodine-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


چهاردانگه در قدیم روستا بوده است.. بخش مرکزی آن به قلعه شهرت دارد. دلیل آن نیز دیوارهای بزرگ اطراف شهر است. که در گذشته برای جلوگیری از ورود راهزنان به داخل شهر می کشیدند. این منطقه بیش از ۵ سال قدمت دارد و مسجد جامع آن را می توان یکی از قدیمی ترین بناهای چهاردانگه تهران به شمار آورد.

اگر چرخی در شهرستان چهاردانگه تهران بزنید، محصولات و صنایع زیادی را در آن مشاهده خواهید کرد. صنعت مبلمان و کابینت جزء محصولات شاخص این بازار عظیم محسوب می شوند. افراد زیادی در حال تولید و عرضه انواع کابینت بخصوص کابینت های با

یکی دیگر از نام‌های چهاردانگه تهران، بازار مبل چهاردانگه است.. این مسئله به این دلیل است. که بازار مبل این شهر را می توان یکی از بزرگ‌ترین بازارهای مبل ایران به شمار آورد. تنوع طرح و رنگ مبلمان چهاردانگه بدون شک باعث می شود که شما دست خالی از آنجا خارج نشوید.


واکنش پتاسیم پرمنگنات با پتاسیم یدید برای تهیه پتاسیم یدات صورت می گیرد. در این واکنش ابتدا گرم پتاسیم یدید را با میلی لیتر آب مقطر مخلوط می کنیم. در یک ظرف آزمایش دیگر گرم پرمنگنات پتاسیم را با ۸ میلی لیتر آب مقطر حل می کنیم که یک محلول بنفش رنگ ایجاد می شود. حالا دو محلول را مخلوط می کنیم و آن را صاف می کنیم تا پتاسیم یدات به دست بیاید.

آزمایش تهیه پتاسیم یدات باید با احتیاط انجام شود زیرا این ماده خاصیت اکسید کنندگی دارد و در تماس با مواد قابل اشتعال منجر به آتش سوزی می شود. بنابراین در حین آزمایش باید آن را از ترکیبات شیمیایی مختلف دور نگه داشت. همچنین نباید آن را تحت حرارت مستقیم، عوامل کننده و ترکیبات آتش زا قرار داد.

پتاسیم یدات که با نماد شیمیایی KIO نمایش داده می شود، یک ترکیب یونی بوده که در صنعت به صورت پودری سفید رنگ تولید می شود. این ترکیب یک عامل اکسید کننده به حساب می آید و همین دلیل نیز در صورت تماس با مواد قابل احتراق یا عوامل احیا کننده، می تواند باعث ایجاد آتش سوزی شود.



( تولید و ساخت ) های دیگر