یکی از مهمترین عوامل موفقیت این شرکت همگامسازی خدمات ارائهشده با نیازهای مشتریان است.؛ به این معنا که همزمان با تکامل مشتریان، بلک راک نیز تکامل یافته و موفق به حفظ مشتریان خود شده است.. طبیعتاً روند تنوعسازی خدمات با گذر زمان اتفاق افتاده و این شرکت در طبقات دارایی، انواع مشتریان (بیمه، حقوق بازنشستگی، خرده، فروشی) و مناطق جغرافیایی متنوع شده است..
حدود سال پیش شرکت بلک راک روش سرمایهگذاری جدیدی را با عنوان سرمایهگذاری مسئولیت اجتماعی به مشتریان خود معرفی کرد؛ برای مثال فرض کنید یک مشتری نگران تأثیر تنباکو بر سلامت مردم است.؛ بنابراین در سبد سهامی (Portfolio) فاقد تنباکو سرمایهگذاری میکند. همچنین فردی که با جنگ مخالف باشد، میتواند در سبد سهامی سرمایهگذاری کند که سهام دفاعی نداشته باشد.
شـرکت راک، با هدف گستـرش و تـوسعه سیستـم های نـویـن انبـارداری و فـروشگاهی رویـکرد جدیدی را در حـوزه سیستـم های هوشـمند آغاز نـموده است. تا رسـالت خـود را به عنوان یکی از بـزرگترین و به روزترین تامین کنندگان اصلی حوزه لجستیک و ریتیل به خوبی ایفا نماید.
یکی از محصولات برجسته بلکراک، سری صندوقهای تبدیلی آنها با نام "آیشر" (iShares) میباشد. این صندوقهای معاملهپذیر در بورس (ETF) به صورت بازاریابی شده و متنوع در زمینههای مختلف از جمله اقتصاد، سهام، اوراق بهادار دولتی، سبد متنوع و... عرضه میشوند.
شرکت Black Rock طیف وسیعی از سیستمهای فناوری، مدیریت ریسک و سایر ابزارهای توزیع دیجیتال را بهمنظور انتخاب از میان شرکتهای بیمه، بانکها، صندوقهای بازنشستگی و مدیران دارایی را به مشتریان خود ارائه میدهد؛ برای مثال این گروه در سال مالی ، . میلیارد دلار، یا حدود درصد از کل درآمد شرکت بلک راک را به خود اختصاص داده که این میزان نسبت به سال مالی پیش از آن حدود . درصد افزایش داشته است..