تفاوت اصلی بین این دو روش، در مفاهیم طراحی نهفته است.. GRS در واقع ژئوسنتتیک های نزدیک به هم در داخل خاک را برای مسلح سازی خاک در نظر می گیرد. ولی در GMSE ها فاصله ژئوسنتتیک ها به عنوان اعضای اصطکاکی برای تثبیت گوه گسیختگی احتمالی در نظر گرفته می شود. این تفاوت سبب می شود تا نقشه نما در این دو روش کاملاً متفاوت باشد. در GRS، نقش رویه های است.فاده شده در ابتدا بهبود زیبایی ظاهری و در گام بعدی کمک به مقابله با ریزش که در حقیقت کمک سازه ای است.، می باشد.
وال مش یک کامپوزیت سیمانی برای مهار لرزه ای دیوارهای غیر سازه ای است.. این کامپوزیت متشکل از مش فایبرگلاس به همراه یک لایه پلاستر سیمانی یا گچی است. و به عنوان بهترین جایگزین برای روش های سنتی مهار دیوار از جمله وال پست است.فاده می شود
این سند اطلاعات پیشرفته ای را برای انتخاب، تجزیه و تحلیل، طراحی و ساخت دیواره های میخکوبی (نیلینگ) شده در کارهای مربوط به بزرگراه ها با است.فاده از روش طراحی تنش مجاز (ASD) فراهم می کند. مخاطبان در نظر گرفته شده برای این سند شامل متخصصان طراحی و ساخت ژئوتکنیک، سازه و بزرگراه هستند که در سیستم های دیواره های میخکوبی (نیلینگ) شده مشارکت دارند. هدف اصلی این سند ارائه اطلاعات کافی به مهندس برای تسهیل است.فاده ایمن و مقرون به صرفه از دیواره های میخکوبی (نیلینگ) شده دائمی برای انواع پروژه های مربوط به حمل و نقل است..
از آنجا که تخریب اجزای غیرسازهای در زلزله میتواند صدمات جانی و مالی قابل توجهی داشته باشد، اجرای صحیح و رعایت کامل ضوابط فنی در طراحی و اجرای دیوارها اهمیت فراوانی دارد. شرکت وال مش با توجه به الزامات فنی مطرح شده در دستورالعملهای ابلاغ شده از طرف دستگاههای ذیربط در صنعت ساختمان و همچنین با بهرهگیری از است.اندارد ACI منتشر شده از طرف مؤسسه بتن آمریکا، سیستم وال مش را برای هر پروژه طراحی میکند. همچنین شرکت وال مش نحوه اجرای وال مش را به طور کامل به اکیپ اجرایی پروژهها آموزش میدهد و با نظارت بر اجرای آن، اجرای صحیح وال مش در پروژهها را تضمین میکند.
محتویات این سند شامل: مقدمه، فصلی در مورد کاربردها و امکان سنجی ها، توضیحات و رهنمودهای آزمایش میدانی و آزمایشگاهی در کاربردهای میخ کوبی خاک، شرح روال معمول ایالات متحده، تجزیه و تحلیل و طراحی دیواره های میخکوبی (نیلینگ) شده، فصل های رویکرد قرارداد، مشخصات فنی و نمونه های طراحی. به دلیل محبوبیت روش طراحی تنش مجاز (ASD) [که به آن طراحی بار سرویس (SLD) نیز می گویند] در بین مهندسین عمران، روش های ارائه شده در این سند بر اساس روش ASD است..