برای این که دو جدول بُعد به صورت Conformed Dimension در نظر گرفته شود باید یکسان باشند یا یکی زیرمجموعه دیگری باشد. در این صورت نباید هیچ نوع تفاوت دیگری بین دو جدول باشد. برای مثال دو جدول بعد که به جز کلید اصلی دقیقا مانند هم هستند به عنوان Conformed Dimension در نظر گرفته نمی شوند
صدها هزار بازی ایرانی و خارجی دیتادار یا بدون دیتا را با ترافیک نیمبها نصب کنید و به سادگی خرید درون برنامهای انجام دهید. بازار مجهز به سپر امنیت است. که برنامهها را توسط آنتی ویروسها بررسی کرده و به محض شناسایی برنامهی مخرب، به کاربر اعلام میکند که آن برنامه را از دستگاه خود پاک کند.
ولی همه Conformed Dimension ها در انبار داده ، مانند بُعد زمان به راحتی ایجاد نمی شوند. یک مثال از این سناریو، بُعد مشتری است.. در یک سازمان سابقه دار، به احتمال زیاد پایگاه های داده متفاوتی در بخش های مختلف سازمان وجود دارد. برای دستیابی Conformed Dimension باید این اطلاعات پراکنده با یکدیگر مقایسه شده، قواعد تعیین و داده ها پاکسازی شوند. علاوه براین در بارگذاری های بعدی باید از همین قواعد است.فاده کنیم تا مطمئن باشیم که مشتریان جدید را مطابق با تعریف مشتریان قبلی اضافه کرده ایم.
بُعد زمان یک Conformed Dimension رایج در انبار داده یک سازمان است. به این دلیل که صفتهای خاصه آن (attribute) یعنی روز، هفته، ماه، فصل و سال در پیوند با هر fact table فقط و فقط یک معنا دارند. معمولا تنها قواعدی که درباره بُعد زمان باید در نظر گرفته شود این است. که علاوه بر سال تقویمی، سال مالی جداگانه برای سازمان در نظر گرفته می شود و تعریف هفته به چه شکلی انجام می شود. خوشبختانه راه حل در نظر گرفتن این قواعد بسیاز ساده است.. در مورد سال مالی یک راه این است. که تنها از یک سال مالی یا تقویمی است.فاده کنیم یا دو Conformed Dimension مجزا در نظر بگیریم.
ایجاد Conformed Dimension بخشی از فرآیند Master Data Management است.. در MDM یا مدیریت داده های مرجع نه تنها باید مطمئن باشیم که بُعدهای داده های مرجع در انبار داده به صورت Conformed Dimension هستند بلکه این تطابق باید با سیستمهای عملیاتی هم وجود داشته باشد.