افراد اگرچه بعدها به ترکیب عناصر بازاریابی اضافه شدند، امروزه یکی از مهم ترین عناصر آن بشمار می روند و دلیل آن بیشتر به ظهور خارق العاده صنعت خدمت رسانی و سرویسدهی بازمیگردد. امروزه حتی کالاها از طریق خرده فروشی ها فروخته می شوند.
پروفایل یا رزومه یک شرکت در واقع خلاصه ای است. از همه عناصر و پارامترهای مربوط به یک سازمان که در قالب یک اعلامیه اطلاعات مهمی از فعالیت های یک شرکت به خواننده منتقل می کند می توان گفت که پروفایل متریال بازاریابی است. که در جهت دنبال کردن اهداف مختلف یک سازمان مورد است.فاده قرار می گیرد.
نوشتن یک پروفایل تاثیرگذار نیازمند به داشتن یک است.راتژی مناسب است.. ویژگی های اصلی یک پروفایل باید با روشی مناسب برجسته شود. پروفایل یک شرکت ابزاری تبلیغاتی است. که باید بتواند به شیوه ای منحصر بفرد تهیه شده و در دسترس مخاطبان قرار گیرد به نحوی که بتواند آنها را به شرکت و برند شما علاقه مند نماید.
پس از تکمیل پروفایل لازم است. که آن را بازنگری کنید تا در صورت بروز هر گونه اشکال بتوانید خطاها را برطرف کنید. بازنگری پروفایل را مدتی پس از تکمیل آن انجام دهید. در صورتی که بازنگری پروفایل را بلافاصله پس از تکمیل آن انجام دهید ممکن است. برخی از اشتباهات از نظر شما دور بماند لذا برای بازنگری پروفایل زمانی را لحاظ نمایید.
به مجرد اینکه اطلاعات پایه ای مناسب را برای نوشتن پروفایل خود در اختیار داشتید نوبت به آن می رسد که سبک مناسب را انتخاب نمایید. اینکه بیشتر مایلید تا بصورت نوشتاری اطلاعات را منتقل کنید و یا بصورت گرافیکی. برای جلوگیری از یک نواختی به نظر می رسد ترکیبی از یک پروفایل نوشتاری همراه با تصاویر می تواند برای خواننده جذاب تر باشد.