pH فاضلاب درون مخزن تا حدودی اسیدی و pH بتن به کار رفته کاملاً قلیایی است. ، تضاد این دو در مقدار نفوذپذیری بتن نقش بسزایی دارد. قیمت مخزن Septic بتنی پیش ساخته به عوامل متعددی بستگی دارند و نیاز به عملیات ساختمانی سخت و طاقت فرسا دارد. ابعاد آن هم به عوامل مختلفی از جمله دبی فاضلاب و حجم فاضلاب در شبانه روز و محل نصب آن و خاک آن محل بستگی دارد. مراحل ساخت نوع بتنی دشوار و زمان بر است. ولی پوشش ضد اسید آنها ، این مخازن را نسبت به نوع آجری مورد توجه قرار میدهد.
برخی از ترکیبات فاضلاب ، مخصوصاً سولفاتها ، تحت شرایط بی هوازی مخازن ، به یک گاز زننده و سمی یعنی سولفید هیدروژن تجزیه می شوند. متان نیز ممکن است. آزاد شود. نیترات و ترکیبات ازت آلی را می توان به آمونیاک تبدیل کرد. بدلیل شرایط بی هوازی فرآیندهای تخمیر صورت می گیرد که ممکن است. دی اکسید کربن و یا متان تولید کند.
سیستم مخازن ایمهاف به خودی خود در از بین بردن ترکیبات نیتروژن (ازت) که پتانسیل ایجاد جلبک در آبراهها را دارند که در اثر آن آب حاصل از سیستم گند انبار راه پیدا می کند بی اثر است.. با است.فاده از فناوری کاهش نیتروژن میتوان این مشکل را برطرف کرد یا اینکه اطمینان حاصل شود که محل زهکشی شده بدرستی انتخاب شده تا از ورود مستقیم پساب به داخل مخزن جلوگیری شود.
برای اطمینان از تخلخل یا پوکی کافی خاک برای به کار بردن به عنوان محیط زهکشی قبل از نصب ، آزمایش نفوذ آب لازم است..ناخالصی های باقی مانده در خاک به دام افتاده و از بین می روند و آب اضافی هم از طریق نفوذ به داخل خاک ، تبخیر ، با سیستم جذب ریشه گیاهان و تعرق نهایی یا ورود به آب های زیرزمینی یا سطحی از بین می رود. شبکه لوله کشی که اغلب در یک گودال یا حفره پر از سنگ قرار دارد ، پساب فاضلاب را در سراسر زمین با چندین سوراخ زهکشی توزیع می کند.اندازه زمین زهکشی شده متناسب با حجم فاضلاب و تخلخل و پوکی میدان زهکشی می باشد. کل سیستم می تواند به تنهایی با نیروی جاذبه با لیفت پمپ فعالیت کند. برخی از انواع این مخازن شامل سیفون ها یا دستگاه های دیگر جهت افزایش حجم و سرعت جریان خروجی به قسمت زهکشی هستند.
زمین های بازی و ساختمان های انبار ، ممکن است. باعث ایجاد خسارت در مخزن و میدان زهکشی شده شوند. از این رو طراحی این مخازن با توجه به این موارد توسط تیم فنی بررسی خواهد شد. در صورت نیاز با در نظر گرفتن بار ترافیکی اعمال شده روی مخزن طراحی و تولید میشوند. طراحی به گونه ای است. که در صورت دفن و عبور بار ترافیکی از روی مخازن هیچ گونه تغییر ظاهری در مخزن ایجاد نشود