مجاورت شهر بومهن بر دو شاهراه اصلی جاده هراز و جاده فیروزکوه و همچنین نزدیکی آن به پایتخت و شهرکهای صنعتی، پتانسیل زیادی را برای پیشرفت این شهر فراهم کرده است.. البته این مجاورت باعث ترافیک سنگین و ازدحام تردد مسافرین در روزهای تعطیل این شهر و جاده های آن نیز گردیده است..
طبق سرشماری سال ، ۵٬۵ نفر جمعیت در بومهن زندگی میکنند. در بین جمعیت بومهن، علاوهبر قوم فارس، اقوام خراسانی، لر، کرد، مازنی و ترک نیز وجود دارند. این مسأله سبب شده تا در صورت ورود به شهر بومهن، احساس خوشایندی تجربه کنید و بتوانید با فرهنگهای مختلف نیز مواجه شوید.
این مکان تاریخی روی تپهای مشرف به نقطهی برخورد دو روخانه رودهن و بومهن قرار گرفته و در اطراف آن آبانبار و تونلهای مختلفی وجود دارد. متأسفانه هماکنون تنها دیوارههای بیرونی قلعه باقیمانده و ساختمان داخلی از بین رفته است.. اما با این حال میتوانید در اطراف قلعه گردش کنید، از تونلهای عبور نمایید و بالای تپهای که این دژ در آن قرار دارد، است.راحت نمایید. همچنین منظره اطراف قلعه بسیار زیبا است. و میتوانید به سراغ تپههای نزدیک آنجا هم بروید.
برای ساخت این نوع از سیم مفتول، ابتدا مفتول سیاه تحت جریان الکتریکی تمیز کاری و اکسید زدایی می شود، سپس از طریق فرآیند الکترولیز لایه ای به نام لایه گالوانیزه سرد بر روی آن قرار می گیرد. این پروسه موجب مقاوم شدن خیلی کم و نسبی مفتول در برابر خوردگی، زنگ زدگی، رطوبت و شکستگی می شود و اینکه انعطاف آن را بیشتر می کند. مفتول های تولید شده در این روش معمولا دارای قطرهای
در صورتی که درصد کربن در این نوع از سیم مفتول کم باشد، سیم مفتول نرم است. و در صورتی که میزان کربن است.فاده شده در آن زیاد شود، سختی آن افزایش می یابد. مفتول سیاه قادر است. بدون مشکل و آسیب دیدگی اجسام با وزن بالا را تحمل کند. علاوه بر این، در مقابل خوردگی نیز مقاومت بالایی دارد.
مفتول سفید ایجاد شده تحت عمل گالوانیزه گرم دارای سطح صاف و یک دست می باشد و بسیار نرم و انعطاف پذیر است.. قابلیت خم شدن و پیچیده شدن بالای آن باعث می شود که در محصولات بافتی مانند انواع توری حصاری، گابیون، سیم خاردار، توری مرغی و غیره مورد است.فاده قرار بگیرد.
همانطور در بخش بالای گفته شد این مفتول ها از مفتول سیاه تولید میشوند در این روش تولید با دستگاه الکترو لیزر بر روی سیم مفتول سیاه میکشند و لایه ایجاد میکنند این لایه از لایی که در روش گرم است.فاده میشد نازک تر است. در طی انجام این فرایند مفتول منعطف و مقاوم دربرابر زنگ زدگی مشود.
یکی از این تکنیک ها، نحوه سرد شدن شمش در حال نورد و مفتول نورد شده نهایی می باشد. همانطور که در ابتدای این مطلب ذکر شد، شمش آماده نورد تا دمای حدود درجه سانتیگراد پیش گرم می شود و سپس به دستگاه نورد سپرده می شود. روش صحیح سرد شدن این است. که این دما در ایستگاه نورد اولیه می بایست حدود ۵۵ درجه و در ایستگاه های بعدی حدود درجه و دوباره در ایستگاه نهایی حدود ۵۵ درجه از دمایش کاسته شود به طوری که درجه حرارتش در ایستگاه پایانی بین ۸ تا درجه سانتیگراد باشد.