در سه کیلومتری جنوب بومهن، روستایی به نام طاهرآباد قرار دارد که بومیان به آن تارآباد نیز میگویند. وجود جاذبههای مختلف طبیعی در این روستا، باعث جذب گردشگران به سمت آنجا شده است.. از جمله این جاذبههای میتوان به کوههای سیاه سنگ و دربندک، ارتفاعات مرغ جرون و رودخانه فصلی سیاهرود اشاره کرد. همچنین وجود انواع باغ و مزرعه در روستای طاهرآباد بومهن، برای علاقهمندان به خرید محصولات محلی خبر خوبی خواهد بود. اگر دوست داشته باشید قدری بیشتر به گشت و گذار بپردازید، میتوانید به سمت شمال شرقی این روستای خوش آبوهوا بروید و از آق دره و دشت دیمه نیز دیدن نمایید. طبیعت تنها جاذبهی طاهرآباد نیست و تاریخ نیز بخشی از هویت این روستا را تشکیل داده است.. در طاهر آباد، ویرانهای از قلعه پسر وجود دارد که نشان از قدمت این روستا میدهد.
برای رسیدن به شهر بومهن میتوان از چهار راه تهران پارس با تاکسی های خطی و یا ون، خود را به آنجا رسانید. برای رفتن به بومهن با اتومبیل شخصی میتوان از جاده قدیم هراز و یا از آزاد راه تهران پردیس خود را به آنجا رسانید. فاصله زمانی رفت و آمد به بومهن بطور متوسط (و نه در روزهای ترافیک) حدود تا دقیقه است..
طبق سرشماری سال ، ۵٬۵ نفر جمعیت در بومهن زندگی میکنند. در بین جمعیت بومهن، علاوهبر قوم فارس، اقوام خراسانی، لر، کرد، مازنی و ترک نیز وجود دارند. این مسأله سبب شده تا در صورت ورود به شهر بومهن، احساس خوشایندی تجربه کنید و بتوانید با فرهنگهای مختلف نیز مواجه شوید.
در ماشین Stretch-Breaking جهت افزایش تولید در مرحلهی تغذیه Tow تا D ، با یک رنج کاربردی نه فقط برای نخهای پفکی اکریلیک، بلکه الیاف پلیاستر با زیردست مشخص و از قبل در نظر گرفته شده و ریسندگی نخهای با دنیر خیلی ظریف، طراحی و ساخته شده است.. در مدلهای جدید ماشین تبدیل Tow نیز پیشرفتهای قابلملاحضهای صورت پذیرفته بهصورتیکه مشکلاتی چون نقاط ضعیف به وجود آمده، درحین مرحلهی تبدیل رفع شده است.. در این ماشین سیستم قیچی نمودن حذف و عمل کات نمودن بهوسیلهی یک کاتر مارپیچ صورت گرفته و پروسهی کشش تا D انجام میگیرد. در ماشین تبدیل تو(TOW) به فیتیله یا تاپس نیاز است. که مراحل خیلی کوتاه بوده و سیستم کاردما را از تولید با کیفیت بالا مطمئن نموده و توزیع گسترده و کاهش قیمت و انرژی نیز در این قسمت از اهمیت بالایی برخوردار است..
در ماشینهای نیمچه نخ نیز پیشرفت بهصورتی بوده است. که بوبین کامل پیچیده شده در قطر میلیمتر و کورس لیفتینگ تا میلیمتر، گردش فلایر با r.p.m با سرعت ریسندگی متر در دقیقه امکانپذیر گردیده است.. درایو تقویتشده بالایی فلایر عموما جهت داف راحت و مناسب طراحیشده و تعدادی ماشین نیز بهصورت داف نیمه اتوماتیک ساخته شدهاند. اگرچه درحال حاضر، تحقیق و توسعه به دنبال راهی است. که عمل داف کاملاً بهصورت اتوماتیک صورت پذیرد.
سازندگان ماشینآلات برای این مرحله مدلهای مختلفی طراحی و ارائه دادهاند همچون ماشین چاپ غلطکی، ماشین چاپ روتاری، ماشین اتوماتیک چاپ اسکرین، ماشین چاپ اسکرین اتوماتیک با اسکرینهای متحرک، ماشینهای چاپ ترانسفو. ماشینهای ذکر شد مجهز به میزهای چاپ تا متر و سرعت آنها تا متر در دقیقه رسیده است.. حداکثر عرض چاپ تا متر و سانتمتر چند رنگ با راپرت طرح طولانی است.. این ماشینها به وسیلهی کامپیوتر کنترل شده تا درایو ماشین بدون تسمه جهت حداکثر عملکرد در دقت و عملیات چاپ به خوبی عمل نماید.
در سیستم کنترل کیفیت انواع پارچه ، عیب پارچه و درجه شدت آن به صورت بلادرنگ ثبت میشود و امکان ذخیرهسازی تصاویر را فراهم میکند و میتوان از دادههای مربوطه برای تطبیق طرح برش است.فاده کرد. در اینجا برخی از نقص هایی که می توان تشخیص داد آورده شده است..
اخیراً، ماشینهای ریسندگی رینگ سیستم فاستونیِ پیشرفته برای تولید و عملکرد بسیار عالی در قسمت Pendulum Arm با تطبیق مکانیزم عملکرد با سیستم تولید، با توجه به ساخت سرعتِ متغیر اتوماتیک اسپیندلها و کنترل در قسمت اندازهگیری کاهش انرژی، سهولت در عملکرد، تعمیر و نگهداری و تنظیمات، امکانات بالقوهای را در این سیستمها ایجاد نموده است.. در ساختار داخلی این نوع ماشینها که بنام واگن تایپ (Wagon Type) داف اتوماتیک شناخته میشوند. بهمنظور کاهش هزینهی کل و بهبود وضعیتِ کار، توزیع وضعیت ایرادات در حین داف و رفع مشکلات پیشآمده در حین کارِ این سیستم در نظر گرفتهشده است.. برای ریسندگی نخهای ضخیم مناسب سیستم نخ فرش، ماشینهای ریسندگی با سرعت بالا، با کشش بالا و تولید بستههای بزرگ با طراحی اسپیندلهای مخصوص، ساخته و تولید شدهاند.