محله های شرق تهران با قرار داشتن در منطقه ، وسعت بسیار زیادی از ناحیه شرقی تهران را در بر گرفته اند. از جمله محله های شرق تهران که در منطقه قرار دارند می توان به نارمک، وحیدیه، مجیدیه جنوبی، تهرانپارس، تسلیحات، فدک، کرمان، مدائن، هفت حوض، دردشت، زرکش، لشکر اشاره کرد. این مناطق دارای جاذبه های گردشگری و دیدنی متفاوتی می باشند و در نتیجه با آشنایی با این جاذبه های گردشگری از محله های شرق تهران می توانید به سادگی از آن ها دیدن کنید و در نتیجه با این جاذبه های دیدنی متعدد و زیبا آشنا شوید.
نوسازی در شرق تهران از سال قبل آغاز شده است و بیشتر ساختمانهای موجود در این بخش از تهران با است.فاده از تمهیدات شهرداری، نوسازی شدهاند. برای خرید خانه در پیروزی و نارمک باید دقت داشته باشید که هنوز خانههای قدیمی و کلنگی در کوچههای این بخش دیده میشود.
یکی از قدیمی ترین و شاید منحصر به فرد ترین خیابان های تهران خیابان دماوند می باشد که توانسته سه منطقه مختلف را به هم متصل کند. محله دماوند که بیشتر به دلیل وجود همین خیابان شناخته می شود یکی از قدیمی ترین و سنتی ترین بافت ها را به خود اختصاص داده و از نظر بسیاری کارشناسان در صورت بروز زلزله فاجعه گسترده در آن رخ خواهد داد. دسترسی به این خیابان بسیار ساده بوده و شما می توانید از طریق خطوط ، و بی آر تی در آن تردد کنید.
عده ای از کارشناسان نیز کندی روند تولید کامیون و کشنده را ابزاری برای توجیه واردات خودروهای دست دوم عنوان می کنند. در این میان بروکراسی اداری نیز عامل مهمی در عدم تحویل به موقع کامیون ها به رانندگان و مشتریان است.. در حال حاضر خودروی سنگین از قبیل کامیون و کشنده به دلیل تاخیر در پرداخت وام به مالکان آنها معطل مانده اند. اصلاح ساختار اعطای وام به خریداران کامیون ها و تحرک بیشتر سیستم بانکی، بخش عمدهای از اشکالات فعلی سیستم حمل و نقل کشور را رفع خواهد کرد.
ریشههای تأسیس شرکت دایملر آگ به تاریخ می باز میگردد که تفاهمنامه دو جانبهای برای ادغام قدیمیترین سازنده خودروهای بنزینی در جهان، یعنی دایملر-موتورن-گیزلشافت و شرکت بنز اند سیه (تأسیس توسط کارل فردریش بنز در سال ۸۸) امضا شد. این ادغام در تاریخ ۸ ژوئیه نهایی شد و به تاسیس شرکت دایملر-بنز انجامید. این شرکت تولیدات خود را با ترکیب نام سری محبوب شرکت دِ.اِم.گِ، یعنی مرسدس و نام شرکت بنز، به صورت برند مرسدس-بنز عرضه کرد.
در حال حاضر هزینه بیمه و مالیات، تعمیر و نگهداری، قطعات یدکی و حقوق راننده حدود یک میلیون تومان است. و اگر نرخ سود بالای وام بانکی خرید کامیون را نیز به این میزان اضافه کنیم، عملاً سوددهی حمل و نقل بار را کاهش می دهد و به افت انگیزه سرمایه گذار و فشار بر راننده و برخی نگرانی ها خواهد انجامید. این عوامل باعث شده که بهره وری صنعت حمل و نقل بار با کامیون در ایران به شدت کاهش یابد و به تا درصد برسد و درآمد سالانه یک کامیون سنگین به زحمت پاسخگوی هزینه های جاری و است.هلاک سرمایه باشد.
هم اکنون موضوع کاهش تعرفه های واردات خودروهای دست دوم و تبلیغات وسیعی با عنوان «خودروهای ارزان قیمت» از سوی واسطه ها و عده ای از تجار دنبال می شود که در صورت عدم تحرک لازم دولت و خودروسازان و نظام بانکی در جهت جلب رضایت مشتریان، رانندگان و موسسات حمل ونقل، فشار آنها برای باز کردن درها و کاهش تعرفه ها و واردات رنگارنگ خودروهای دست دوم افزایش خواهد یافت.
اگر چه تولید انواع کامیون، کامیونت و کشنده در سال های اخیر رشد قابل توجهی را تجربه کرده است. اما با توجه به فرسوده بودن ناوگان حمل ونقل کشور، رشد تولید و تجارت و خدمات حمل و نقل لازم است. نرخ رشد و تولید انواع کامیون، کامیونت و کشنده ها با لحاظ تنوع مدل ها، برخورداری از تسهیلات ارزان قیمت بانکی، ارائه یارانه و وام های بلندمدت به رانندگان و شرکت های ارائه دهنده خدمات عمومی همچنان حفظ شود و در سالهای آینده نیز شاهد تولید بیشتر و ارتقای کیفیت تولید کامیون های تجاری باشیم و سهم حمل و نقل از تولید تجارت کشور افزایش یابد.