شهر جديد پرديس با قابلیتهای گردشگری - توریستی و سیاحتی، موقعيت خاص طبيعی، ارتفاعات، آب و هوای مطبوع و جاذبههای طبيعی، در چهارفصل سال، چشمانداز زیبایی رو به وجود آورده. از نمونههاش میتونیم به این مکانها اشاره کنیم: منطقۀ آبشار
شهر پردیس با مساحتی حدود کیلومتر مربع، در ارتفاع تا از سطح دریا قرار گرفته است.. پردیس منطقهای با بافت کوهستانیه و شیبی حدود درصد داره و برخی از این بابت، نسبت به پردیس نارضایتی دارن. کوهستانی بودن این منطقه، آب و هوایی نسبتا سرد و کمکی خشک رو به اون بخشیده. با این حال شهر پردیس، دارای مزیتهای بسیاری هم هست که جمعیت حدود هزار نفر رو به خودش جذب کرده و همچنان مشتاقان زیادی داره که خواهان سکونت در پردیس تهران هستن. بافت شهر پردیس شامل بخشهای متفاوتی میشه که از مسکونی گرفته تا توریستی، تحقیقاتی، صنعتی و اداری رو شامل میشه .
همین موضوع سبب شده که تا به امروز سطح کیفی سکونت در اونها به حد ایدهآلی برسه. چرا که علاوه بر وجود انواع امکانات، فازهای ، و در بهترین موقعیت جغرافیایی و آب وهوایی شهر پردیس تهران هم هستن که در بین اونها، فاز هم لقب بهترین رو به خودش اختصاص داده.
اگر از منتقدان صنعت تولید کامیون داخلی نیز می گویند گرانی هزینه های واردات کامیون و بالا بودن تعرفه درصدی واردات آن مانع عمده بر سر راه واردات کامیون های دست دوم، کاهش هزینه های تمام شده حمل و نقل و صادرات کالاهای ساخت ایران و بالارفتن هزینه تمام شده ترانزیت کالاست.
شرکت ولوو در سال با مشارکت مدیر امور مالی کمپانی اسکااف؛ اسار گابریلسن و یکی از مهندسان ارشد این شرکت به نام گوستاو لارسون، بهعنوان زیرمجموعهای از گروه اسکااف راهاندازی شد. شرکت ولوو در نهایت در سال به عنوان یک شرکت خودروسازی، در شهر گوتنبورگ آغاز به کار کرد. این شرکت در آغاز، شاخهای از شرکت بلبرینگسازی اسکااف بهشمار میآمد که در سال ۵ در پی ورود ولوو به بازار بورس اوراق بهادار سوئد، اسکااف سهامش در این شرکت را واگذار نمود.
مهندس مجید شیخانی مدیرعامل ایران خودرو دیزل میگوید: از واردات خودروهای سنگین بیم نداریم زیرا با کاهش تعرفه واردات کامیون و حتی با واردات محصولات در سطح تکنولوژی بالای بنز میتوانیم بازار خود را حفظ کنیم زیرا شرکت دایملر کرایسلر برای تولید موتورهای سری جدید و در ایران برنامهریزی کرده و این شرکت در حال انتقال دانش فنی به شرکت ایدم است.. برای تولید موتور نیز تیم فنی شرکت بنز در ایران مستقر شده و قرار است. طی سال های آینده چند میلیون دلار موتور در ایران تولید و به آلمان صادر شود.
در حال حاضر هزینه بیمه و مالیات، تعمیر و نگهداری، قطعات یدکی و حقوق راننده حدود یک میلیون تومان است. و اگر نرخ سود بالای وام بانکی خرید کامیون را نیز به این میزان اضافه کنیم، عملاً سوددهی حمل و نقل بار را کاهش می دهد و به افت انگیزه سرمایه گذار و فشار بر راننده و برخی نگرانی ها خواهد انجامید. این عوامل باعث شده که بهره وری صنعت حمل و نقل بار با کامیون در ایران به شدت کاهش یابد و به تا درصد برسد و درآمد سالانه یک کامیون سنگین به زحمت پاسخگوی هزینه های جاری و است.هلاک سرمایه باشد.
اما اگر ترانزیت کالا با برنامه ریزی موسسات باربری و صادرات و واردات همراه شود، میتوان با ایجاد هماهنگی بیشتر به گونه ای عمل کرد تا کامیون ها در مسیر رفت کالاهای صادراتی را به بنادر ببرند و در مسیر برگشت نیز کالاهای وارداتی را به داخل انتقال دهند.