ایستگاه راهآهن پیشوا یکی از ایستگاههای خط سراسری تهران - مشهد است. که حد فاصل ایستگاههای ورامین و گرمسار است. و در سال احداث گردید. علاوه بر این، ایستگاه راهآهن دیگری در داخل شهر پیشوا ایجاد شده و ایستگاه پایانی ریل باس تهران-پیشوا است..
احداث مترو در ورامین، پیشوا و قرچک بیش از ۵ سال قبل آغاز شده و هربار نمایندههای مجلس از طریق وعده پیگیری آن از مردم رأی گرفتند، اما متولی اجرای این پروژه بارها بین شرکت راه آهن و شرکت مترو دست به دست شده است.، با پیگیریهای محسن منصوری، است.اندار سابق تهران و معاون فعلی اجرایی رئیس جمهور در سفر اخیر رئیس جمهور اجرای مترو ورامین از راه آهن گرفته و تحویل شرکت مترو تهران شد، که احتمالاً دو سال هم برای تکمیل زمان لازم دارد.
پیشوا آب و هوای معتدل و نیمهخشک و در دشتها آب و هوای صحرایی مختص خود را دارد، نسبت به گرمسار و ورامین معتدل تر است. ولی شبهای زمستانی سردتری دارد. درجه حرارت پیشوا بین - درجه در زمستان و ۵+ درجه در تابستان در نوسان است.. در بهار و پاییز به علت وجود درختان فراوان و مصونیت از آلودگیهای تهران هوای فرحبخش و دلنشینی دارد.
اسلب گیر که به آن اسلپ گیر هم می گویند وسیله ای است. که از آن برای بلند کردن و جابه جایی اسلب های سنگی، فولادی و یا چوبی که دارای وزن زیادی می باشند و حمل آن ها با دست کار بسیار مشکلی است. است.فاده می شود. اسلب گیر به دو نوع اسلب گیر جرثقیل و اسلب گیر دودسته تقسیم می شود که هر کدام دارای ویژگی های متفاوتی می باشند.این اسلب گیرها قابلیت تحمل وزن تا کیلوگرم را دارند.
بدنه اصلی اسلب گیر جرثقیلی تمام فلزی و از فولاد سخت کاری شده ساخته شده است.. بخشهای اصلی این ابزار شامل یک گوشواره در بالا برای اتصال به قلاب یا کابل، یک ماشه برای تخلیه نیمه اتوماتیک اسلب، مفصلهای بدنه اصلی و دو کفشک لاستیکی تشکیل شده است..
بدنه اصلی اسلب گیر از جنس فولاد است.. فولاد به کار برده شده در بدنه اصلی از نوع فولاد سخت کاری شده است.. سخت کاری فولاد فرآیندی است. که طی آن عملیات آستنیت سازی در یک دمای معین روی فولاد انجام می شود. این فرآیند باعث همگن شدن ساختار فولاد و بهبود چقرمگی و چکش خواری فولاد می شود.
لازمهی است.فاده از این اسلب گیر، وجود جرثقیل است.. با نیروی کشش جرثقیل و وزن سنگین ورق، فکها عمل خواهند کرد. دهانه کار گیر این دستگاه تا میلی متر باز خواهد شد که طیف وسیعی از اسلب های سنگی و ورق های فلزی رایج در ایران را پشتیبانی می کند. فکها اسلب گیر جرثقیلی دارای کفشکهای لاستیکی به ضخامت میلی متر هستند که مانع از آسیب به قطعه و ارتعاش و شل شدن قطعه در اثر ضربه خواهند شد.
بدنه اصلی اسلب گیر جرثقیلی تمام فلزی و از فولاد سخت کاری شده ساخته شده است.. بخشهای اصلی این ابزار شامل یک گوشواره در بالا برای اتصال به قلاب یا کابل، یک ماشه برای تخلیه نیمه اتوماتیک اسلب، مفصلهای بدنه اصلی و دو کفشک لاستیکی تشکیل شده است..