فروش بادام در بومهن

almonds-1
almonds-2



منطقه بومهن منطقه‌ای قدیمی است. و وجود آثار تاریخی در توابع آن، اثبات‌کننده این مسأله است.. در سمت جنوب این شهر دهستانی به نام گلخندان وجود دارد و واقع شدن قلعه‌ای تاریخی در این روستا (که ماجراهای مهمی را هم از سرگذرانده)، اهمیت بسزایی به آن‌جا بخشیده است.. از اهمیت این دژ همین بس که طبق اسناد تاریخی، در قرن نهم هجری قمری یکی از حاکمان محلی به نام ملک کاووس پس از شورش در برابر حکومت مرکزی به این‌جا پناه آورد.

بومهن بر بخش اصلی تقسیم میشود، بومهن، گلخندان و طاهر آباد. بر اساس سرشماری سال جمعیت بومهن نفر و وسعت این شهر هزار هکتار مربع است.. این شهر در ضلع جنوبی رشته کوه البرز قرار گرفته و ارتفاع متوسط آن متر از سطح دریا و دارای آب و هوای کوهستانی و سرد است.. زبان رسمی مردم شهر بومهن فارسی است. و از آنجایی که این شهر یک شهر مهاجر پذیر است. از اقوام مازندرانی، کرد، لر، ترک، خراسانی و افعان را در خود جای داده است..

حالا که فهمیدیم بومهمن کجاست و چه جاذبه‌هایی دارد، باید مسیر رسیدن به مقصد را بدانیم. بعد از این‌که خودمان را برای سفر آماده کردیم، باید دل به جاده بزنیم. خوشبختانه علاوه‌بر خودروی شخصی، می‌توان با وسایل حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس و تاکسی نیز به بومهن رسید.


به خاطر منابع فراوان و شرایط آب و هوایی و اقلیمی کاملا متفاوت ایران، بیشتر افراد به دنبال راه‌اندازی پروژه تجاری بادام هستند، البته نباید نیاز بازار داخلی به میوه بادام را نیز فراموش کنیم. میوه بادام و فرآورده‌های آن برای ایرانیان بسیار کارآمد است. و به همین دلیل بسیاری از شرکت‌های صادراتی، به دنبال صادرات آن به بازار برون مرزی و به کشورهای اطراف هستند.

در باغات جدید بادام که به صورت مکانیکی برداشت می شوند، موارد زیر باید رعایت شود. فاصله مناسب کاشت، فرم دهی مناسب درخت مثلا فرم گلدانی ، مسطح بودن سطح زمین، کاشت رقمی با عادت رشد عمودی، دقت در تعیین تاریخ برداشت در ارتباط با زمان رسیدن و شرایط خاک.

خلال بادام در نوعی از دستگاه های برش تهیه می شوند که به طور خاصی طراحی شده اند. پس از اینکه بادام ها از طریق به کار بردن حرارت ملایمی شکل داده شدند، معمولا به ضخامت mm /- برش داده می شوند و سپس از غربال گذرانده می شوند تا تنها خلاله ی کامل بادام برجا بماند.



( فروش ) های دیگر