فروش بادام در شمال تهران

almonds-1
almonds-2



نیاوران به عنوان بخشی از منطقه شهرداری تهران از غرب با محله معروف و پر رفت‌وآمد تجریش، از شرق با محله خوش آب‌وهوای دارآباد، از جنوب با فرمانیه و از شمال با یکی از دیدنی‌ترین چشم‌اندازهای پایتخت یعنی ارتفاعات کلک‌چال در ارتباط است..

دومین مورد ای معروف ترین محله های شمال تهران جایی نیست جز تجریش دیدنی! محله‌ تجریش از قدیمی‌ترین و زیباترین مناطق شهر تهران است. که درست در شمال این شهر قرار گرفته و تهرانی و غیرتهرانی آن را می‌شناسند. از پدرهایتان که بپرسید حتماً خاطراتی برای تعریف کردن از تجریش و حال و هوای قدیمش دارند، اینجا هم مانند اکثر خیابان‌های قدیمی شهر تهران دست‌خوش تغییرات شده اما قرارگیری چند خانه و کاخ تاریخی در این محله باعث شده تا هنوز هم بتوان در میان کوچه‌ها و خیابان‌هایش ردی از تاریخ را پیدا کرد.

الهیه در گذشته، خورآذین نام داشت. داستان تکراری پیشکش دادن یک تکه از ایران به یکی از بانوان نامی و نام گذاری این محله، تحت تاثیر کسی که احداثش کرد. کارخانه کبریت‌سازی، در زمان قاجار، نماد الهیه بود و بعدها راه زندگی سفیران کشورهای مختلف به این محله خوش آب‌و‌هوا باز شد.


البته نباید ارتقای تجهیزات کشاورزی، است.فاده از سیستم های مکانیزه و بهره‌گیری از دانش کشاورزی برای سازگارسازی بیشتر نهال بادام با محیط اطراف کشور را فراموش کنیم، زیرا این موارد تاثیر زیادی بر کیفیت میوه تولیدی و میزان باردهی باغ تجاری دارد. البته احداث باغ بادام صرف نظر از درآمد اقتصادی، فواید زیادی در زمینه ملی دارد. از جمله این فواید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

درخت بادام تا حد ارتفاع متر می رسد. پوسته بادام که همگی با آن آشنا داریم در درون یک میوه تخم مرغی یا قشر گنجیده است.. قشر میوه بلافاصله پس از برداشت جدا گردیده و معمولا برای تغذیه حیوانات به کار برده می شود. آنگاه آجیل ها از طریق گذراندن از میان غلطکهای فلزی جهت خرد کردن پوسته و ظاهر شدن بادام قهوه ای شکل پوسته گیری می شوند.

آنگاه لعاب تصفیه شده، بو داده می شود. این فرآیند، دما را تا حدود ۵°C بالا می برد که به طور سنتی در یک ظرف روباز با یک به هم زدن چوبی صورت می گرفت. فرآیند سنتی از نظر ایمنی غذایی دچار کاستی هایی بود. علت این کاستی ها، لزوم است.فاده از تیغه های چوبی و پیامدهای ایمنی و بهداشتی ناشی از آزاد شدن سیانید هیدروژن طی عمل بو دادن بود.



( فروش ) های دیگر