فروش بادام در شهریار

almonds-1
almonds-2



شهریار، با نام کامل سید محمدحسین بهجت تبریزی، که با منظومه‌ی «حیدر بابایه سلام» و اشعاری چون «حالا چرا» و مناجات «علی ای همای رحمت» شناخته می‌شود، آن‌قدر در ادبیات ایران تأثیرگذار بوده که سالروز درگذشت وی در تقویم رسمی کشور به نام «روز شعر و ادب پارسی» نام‌گذاری شده است..

هنر نیز جایگاه پررنگی در زندگی شهریار داشت. او علاوه بر شاعری، در موسیقی و خطاطی نیز ماهر بود و یکی از نوازنده‌های بنام سه‌تار در تبریز به شمار می‌آمد، طوری که گفته می‌شود آن‌قدر خوب سه‌تار می‌نواخت که اشک است.ادش ابوالحسن صبا را نیز جاری می‌کرد. 

 منظومه حیدربابا تجلی شور و خروش جوشیده از عشق شهریار به مردم آذربایجان است. ، این منظومه از جمله بهترین آثار ادبی در زبان ترکی آذری است.، و در اکثر دانشگاههای جهان از جمله دانشگاه کلمبیا در ایالات متحده‌آمریکا مورد بحث رساله دکترا قرار گرفته است. و برخی از موسیقیدانان همانند هاژاک آهنگساز معروف ارمنستان آهنگ جالبی بر آن ساخته است..


از آجیل در تمام طول تاریخ نام برده شده و گمان می رود خاستگاه آن هند بوده باشد که به اروپا پخش گردیده و حدود سال میلادی به انگلستان رسیده است.. تولید تجاری بادام در آمریکا در اوایل قرن بیستم آغاز گردید و هم اکنون بیشتر از نصف تولید جهانی را شامل می شود. تولید بادام در آمریکا عمدتا محدود به ایالت کالیفرنیا می باشد.

بیشتر مارزیپن فروخته شده در انگلستان به دلایل تجاری، حاوی حداقل مقدار مجاز بادام، شکر، شربت اینورت و شربت گلوکز می باشد. شربت گلوکز اجازه میدهد تا محصول قابل رول شدن به ورقه های قابل است.فاده برای رویه کیکها باشد. این لعاب در گذشته معمولا به رنگ زرد است.فاده می شد هر چند که در سال های اخیر تمایل به است.فاده از مارزیپن بیرنگ بوده است..

پس از برداشت بادام پوست سبز آن به وسیله ماشین جدا می شود. ماشین هایی که برای بادام های پوست سخت به کار می روند برای بادام های پوست کاغذی مناسب نیستند و در صوراستا است.فاده از این ماشین ها باید تنظیم آنها عوض شود. سپس میوه ها در معرض آفتاب به مدت تا روز خشک می شوند تا مقدار رطوبت آنها به ۸ تا ۸ / ۵ درصد کاهش یابد، احتمالا در انبار نیز رطوبت میوه ها حدود درصد کاهش می یابد. نگهداری بادام های پوست نازک به علت کپک زدگی مشکل است..



( فروش ) های دیگر