پیشوا آب و هوای معتدل و نیمهخشک و در دشتها آب و هوای صحرایی مختص خود را دارد، نسبت به گرمسار و ورامین معتدل تر است. ولی شبهای زمستانی سردتری دارد. درجه حرارت پیشوا بین - درجه در زمستان و ۵+ درجه در تابستان در نوسان است.. در بهار و پاییز به علت وجود درختان فراوان و مصونیت از آلودگیهای تهران هوای فرحبخش و دلنشینی دارد.
ایستگاه راهآهن پیشوا یکی از ایستگاههای خط سراسری تهران - مشهد است. که حد فاصل ایستگاههای ورامین و گرمسار است. و در سال احداث گردید. علاوه بر این، ایستگاه راهآهن دیگری در داخل شهر پیشوا ایجاد شده و ایستگاه پایانی ریل باس تهران-پیشوا است..
پیشوا آب و هوای معتدل و نیمهخشک و در دشتها آب و هوای صحرایی مختص خود را دارد، نسبت به گرمسار و ورامین معتدل تر است. ولی شبهای زمستانی سردتری دارد. درجه حرارت پیشوا بین - درجه در زمستان و ۵+ درجه در تابستان در نوسان است.. در بهار و پاییز به علت وجود درختان فراوان و مصونیت از آلودگیهای تهران هوای فرحبخش و دلنشینی دارد.
گاهی اوقات به بالابرهایی نیاز داریم که زیبایی زیادی داشته باشند و در عین حال صدای کمی نیز تولید کنند. مثلاً در رستورانها و فروشگاهها برای دسترسی به انبار چنین بالابری نیازی است. تا زیبایی محیط کار و آرامش آن حفظ شود. بالابرهای هیدرولیکی مناسبترین گزینه برای چنین حالتی هستند.
بالابرهای هیدرولیکی از سیستم هیدرولیک و اصل پاسکال برای انتقال قدرت و نیرو است.فاده میکنند که این سیستم از سه قسمت مهم و اصلی کاراسلینگ یا همان کابین حرکتی، جکهای هیدرولیک و پاوریونیت تشکیل شده است.. برای جابهجایی کابین، نیروی مورد نیاز جکها توسط پاوریونیت تأمین میشود.
مهندس علی شادمان تحصیلات خود را در دانشگاه تهران در رشته کارشناسی مهندسی تکنولوژی آسانسور و بالابر سپری کرده است. وی در زمینه طراحی، ساخت . نصب انواع آسانسورهای کششی ، پله برقی و بالابر سابقه در حدود ۸ سال دارد همچنان در این رشته مشغول به فعالیت می باشد .
شاید بتوان مصریان باستان را در ۵ سال پیش از میلاد مسیح جزء اولین تمدنهایی دانست که از بالابرهای ساده و ابتدایی برای جابهجایی سنگ و مصالح جهت ساخت اهرام ثلاثه مصر است.فاده کردند. کم کم این اختراع کارآمد به سراسر خاورمیانه و کشورهای اطراف گسترش پیدا کرد. ایران و یونان نیز شروع به است.فاده از
بالابرهای هیدرولیکی از سیستم هیدرولیک برای انتقال قدرت و نیرو است.فاده میکنند که این سیستم از سه قسمت مهم و اصلی کاراسلینگ یا همان کابین حرکتی، جکهای هیدرولیک و پاوریونیت تشکیل شده است.. برای جابهجایی کابین، نیروی مورد نیاز جکها توسط پاوریونیت تأمین میشود. بالابرهای هیدرولیکی خود به دو قسمت عمده جک مستقیم و جک غیرمستقیم تقسیم میشوند.