یکی از قدیمی ترین مناطقی که تا به امروز در دنیا کشف شده است. شهر ری می باشد که بنا به اطلاعات باستان شناسان قدمت آن به ۸ هزار سال پیش از میلاد می رسد. این محله که پیش از آن به عنوان راگا ، رغه، ارشکیه، رام اردشیر، راکس ، راگ، امالبلاد، ری شهر، شیخ البلاد و محمدیه شناخته می شده است. امروزه جمعیتی بالغ بر هزار نفر دارد و در حکومت زیاریان و سلجوقیان نیز پایتخت ایران انتخاب شده است.. در کتاب مقدس زرتشتیان اوستا عنوان شده است. که ری سیزدهمین شهر ساخته شده در دنیا می باشد که در آن زمان بزرگترین شهر شناخته شده دنیا بوده است.. امروزه این ممحله شامل منطقه تهران شده و از نظر بافت اجتماعی ، یک بافت مذهبی و سنتی را در خود جای داده است..
یکی از محله های قدیم تهران که سالها پیش همانند سه راه آذری به عنوان باغات و بخش کشاورزی در جنوب تهران شناخته می شد ولی امروزه با تغییر نام به ابوذر سالها است. کاربرد مسکونی دارد و یکی از مناطق بسیار مذهبی تهران قلمداد می شود. دلیل نامگذاری این محله به عنوان فلاح تحت تاثیر موسس این منطقه یعنی آقای داوود فلاح بوده که این داستان به دهه هجری شمسی باز می گردد. برخلاف باور بسیاری از تهرانیها محله فلاح در منطقه قرار گرفته و بخشی از منطقه نمی باشد!
به طور کلی مناطق جنوبی و محله های جنوب تهران نیز مانند سایر مناطقش دارای ویژگی های منحصر به فردی است. که افراد مختلف را برای سیاحت و یا سکونت به خود جلب میکند؛بافت تاریخی و محله های کهن و بافت اجتماعی سنتی و صمیمی محله های جنوب تهران، از جمله ویژگی هایی است. که اقامت در این مناطق را لذت بخش خواهد کرد.
بیل مکانیکی کامیونی مدلی ساده از این ماشین بوده و جزو تجهیزات حفاری و راه و ساختمان سازی است.. این نوع از بیل مکانیکی نیز دارای یک کابین است. که راننده بر روی آن نشسته و بیل و بازوی آن را به حرکت در میآورد. این کابین بر پشت کامیونی که به صورت ثابت پارک شده، نصب شده است. و از طریق جکهایی آن را ثابت و محکم کرده اند.
ویژگی های این نوع دراگلاین مانند دراگلاین با شاسی چرخ لاستیکی است.. فشار وارده بر زمین توسط دراگلاین چرخ زنجیری از ٫۵ تا ٫ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع و دراگلایـن چرخ لاستیکی در محدوده ٫۵ تا ٫۵ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع است. .
به کمک این نوع از بیل مکانیکی، می توان فعالیت های گوناگون در سطوح بسیار زیاد و همچنین بسیار پایین تر از سطح اتکاء آن، انجام داد. از دیگر ویژگی های این دستگاه، بهره گیری از آن، در انواع زمین ها می باشد. از جمله مزایای است.فاده از این دستگاه، مدت زمان کم یک سیکل کاری و بازده بالای آن می باشد. باید در نظر داشت در برخی کاربردها، عرض و عمق جام از گنجایش و ظرفیت آن مهم تر می باشد. یک دراگلاین از قسمت های مختلف شامل جام بیل کششی، اتاقک فرمان، کابل های کنترل بخش ها و …تشکیل شده است.. از این ماشین، در موارد کانال زنی، لوله گذاری و انجام حفاری های پایین تر از سطح نیز است.فاده می شود.
این ماشین در دو نوع چرخ لاستیکی و چرخ زنجیری موجود میباشد. بیل جام جلو برای حفاریهای بالای سطح زمین و بارگیری کامیونها مورد است.فاده قرار میگیرد. بیلهای جام جلو برای حفاری سخت در بالای سطح ماشین میباشند؛ که قادر هستند فشار قابل توجهی به جام خود اعمال کنند، اما مصالحی که حفاری میشوند باید در حالت قرضه عمودی باشند. به عبارت دیگر به صورت عمودی به سطح زمین قرار بگیرند. بازو و جام حدوداً یک سوم وزن کل ماشین را دارند؛ بنابراین با در نظر گرفتن وزن مصالح در جام، این ماشینها به نحوی طراحی میشوند که تعادل خود را حفظ کنند. معمولاً این ماشینها دارای چرخ زنجیری میباشند و سرعت آنها بسیار کم است..
بکهو عموما در پشت یک تراکتور یا لودر نصب می شود. ابتدا این نوع بیل را بر روی بدنه یک ماشین سنگین کم وزن مانند تراکتور سوار کردند و از آن برای انجام خاک برداریهای سبک یا درون شهری که جای زیادی برای مانور نیست، است.فاده شد. با افزوده کردن یک بازوی لودر بر تراکتور ، به تدریج کاربرد های آن افزایش یافت و تعادل وزنی آن نیز بهتر شد؛ بیشترین حد سرعت در این ماشین، کیلومتر بر ساعت و کمترین حد سرعت آنف ۵ کیلومتر بر ساعت است..