بهطورکلی، فصل و آب و هوای مناسب اسکی کردن، فصل زمستان است.. زمانی که هوا حسابی سرد شده است. و برف، بهاندازه کافی کوهها را پوشانده است.. در این زمان، شرایط برای اسکی کردن کاملاً فراهم میشود و دیگر هیچ خطری نیز شما را تهدید نمیکند.
این مسیر از تهران و بدون ترافیک ساعت و نیم طی میشود. یک مسیر دیگر از تهران به دیزین، مسیر فشم در لشکرک است.. از اتوبان بابایی وارد جاده لشکرک شده و دوراهی قوشک را به سمت فشم بروید تا به دیزین برسید. محور شمشک به دیزین در اینجا قرار دارد و در فصل زمستان به علت سردی و برودت هوا بسته است.. همان طور که گفته شد مهمترین مشخصه دیزین پیست اسکی آن میباشد که با وجود قدمت ساله هنوز هم فدراسیون جهانی آن را تائید میکند. در تهران پیستهای اسکی دیگری نیز وجود دارد اما هیچ یک به پای دیزین نمیرسند.
علی علیرضایی : یکی از پیستهای اسکی معروف ایران هست. ولی متأسفانه مسئولین راههای منتهی به پیست دیزین درست کار نمیکنن. بیشتر طول سال راهش خرابه و نمیشه از اونجا رد شد. همیشه تو اخبار میگن مسیر شمشک به دیزین تا اطلاع ثانوی بسته است.
کلامشل، قادر به حفاری ترازی که بر روی آن قرار دارد بوده و همچنین قادر به حفاری در شرایط مختلف از قبیل حفاری در انواع خاک و سنگ و زیرآب است. ، همچنین با کلامشل می توان در ارتفاع بالاتر و پایین تر از محل است.قرار حفاری کرد.
به همین دلیل تا پیش از جنگ جهانی دوم کندن چاله ها و ترانشه ها توسط دست انجام می شدند. در آن زمان ﻛﺎر اﻳﻦ ﻣﺎﺷﻴﻦ ﻫﺎ ﺣﻔﺮ ﺗﺮاﻧﺸﻪ ﻫﺎ و ﺑﻴﺮون آوردن ﺧﺎک ﺣﺎﺻﻠﻪ از آن ﺑﻮد و ﻋﻤﻠﻴﺎت ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻟﻮﻟﻪ ﮔﺬاری و ﻓﻴﻠﺘﺮ رﻳﺰی و ﭘﺮ نمودن ﺗﺮاﻧﺸﻪ ﺑﺎ دﺳﺖ و ﺗﻮﺳﻂ ﻧﻴﺮوی ﻛﺎرﮔﺮ ﺻﻮرت ﻣﻲ ﮔﺮفت.
جرثقیل خاکبرداری یا کلامشل دستگاهی است.، شامل تیر مشبک جرثقیل، جام کلامشل و کابل های لازم جهت کنترل دستگاه و البته بیشترین میزان کاربرد کلامشل در عملیات های اجرایی، کندن گودال های عمیق، اجرای دیوارهای حائل که برای جلوگیری از ریزش خاک در هنگام عملیات حفاری و عمرانی … ایجاد می شوند و حفرگودال های اجرای پی شمعی است.. از کلامشل در انجام عملیات در اعماق مختلف و جابه جایی و حمل بار در ارتفاع ، انجام عملیات لایروبی در مناطق گوناگون و نیز جابه جایی مواد نرم و کنده شده است.فاده می شود.
انجام پیچیده ترین علمیات راهسازی و جاده سازی و بهره برداری از معادن و ساختمان سازی به وسیله بیل های مکانیکی امکان پذیر شده است. که طراح آن "ویلیام اسمیت اوتیس" است. که وی با توسعه اولین بیل موتور دار در سال میلادی عنوان طراحی این ماشین را از آن خود کرد. ماشینی که اوتیس اختراع کرد ، سرعت عملیات گودبرداری را نسبت به بیل دستی دو برابر می کرد. همچنین سبب راحتتر شدن عملیات خاک برداری شد. از زمان اختراع اولین نمونه بیل مکانیکی تا امروز تغییرات چشم گیری در این دستگاه ایجاد شده است..
پمپ های هیدرولیک دقیقا نقش اساسی را در سیستم های هیدرولیک عهده دار هستند. این پمپ ها انرژی مکانیکی تامین شده توسط موتور های الکتریکی، احتراق داخلی و… را به انرژی هیدرولیکی تبدیل می کنند. پمپ های هیدرولیک انرژی سیال را تحت یک سیکل هیدرولیکی یا نیوماتیکی ارتقا می دهند. نهایتا در مواقع مورد نیاز از این انرژی بهره می برند.