تا اینجا که متوجه شدیم شهر ری کجاست و چه ویژگیهایی دارد، حال میخواهیم بدانیم چطور از تهران به شهر ری برویم؟ اگر از تهران به مشهد یا بالعکس با قطار سفر کرده باشید، در مسیر خود از شهر ری نیز گذر کردهاید. علاوه بر این شهر ری در مسیر راه آهن تهران – بندرترکمن نیز قرار دارد.
ری تنها منطقه باستانی است.ان تهران است. که دارای آثار تاریخی و مکانهای دیدنی زیادی است.. این منطقه قطب توسعه توریسم مذهبی است.ان تهران نیز بهشمار میآید. جاذبههای تاریخی شهرستان ری بر جاذبههای طبیعی منطقه غالب است.. قدمت طولانی و سابقه کهن ری سبب شده که آثار تاریخی بسیار قدیمی مانند باروی ری برین - که مربوط به سدههای قبل از میلاد است. - در این شهر وجود داشته باشد. برخی از مهمترین آثار تاریخیهای شهر ری عبارتند از:
با ورود آریایی ها در هزاره دوم قبل از میلاد به ری ، و قرار گیری شعبه ایی از آن ها در مسیر حرکت به شمال و غرب از خود آثاری به جای گذاشتند که شواهد به دست آمده به صورت کوره های سفال پزی در کهریزک و همچنین در سال در تپه معمورین واقع در فرودگاه بین المللی امام خمینی است..
با توجه به اینکه بیل بکهو قابلیت چرخش در جهات مختلف تا درجه را دارد ، نیازی به چرخش کل وسیله در هنگام عملیات برای جابجایی و خالی کردن خاک نیست و البته همین امر است. که در زمان صرفهجویی میکند و سرعت انجام عملیات را بالا میبرد.
به همین دلیل تا پیش از جنگ جهانی دوم کندن چاله ها و ترانشه ها توسط دست انجام می شدند. در آن زمان ﻛﺎر اﻳﻦ ﻣﺎﺷﻴﻦ ﻫﺎ ﺣﻔﺮ ﺗﺮاﻧﺸﻪ ﻫﺎ و ﺑﻴﺮون آوردن ﺧﺎک ﺣﺎﺻﻠﻪ از آن ﺑﻮد و ﻋﻤﻠﻴﺎت ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻟﻮﻟﻪ ﮔﺬاری و ﻓﻴﻠﺘﺮ رﻳﺰی و ﭘﺮ نمودن ﺗﺮاﻧﺸﻪ ﺑﺎ دﺳﺖ و ﺗﻮﺳﻂ ﻧﻴﺮوی ﻛﺎرﮔﺮ ﺻﻮرت ﻣﻲ ﮔﺮفت.
به طور کلی یک بیل مکانیکی هیدرولیک از دو بخش اصلی زیرین و خانه (house) تشکیل شده است. که بر روی یک قسمت دوار قرار دارد. این خانه شامل کابین، وزنه تعادلی (جهت خنثی نمودن نیروی ناشی از حفاری) ، موتور، بوم، بازوی حفاری (دیپر یا به اصطلاح است.یک) و سطل است.. بوم از جلوی خانه بیرون آمده و توسط یک مفصل به بازوی حفاری می رسد. سطل یا سایر لوازم جانبی شامل چنگک، چکش هیدرولیک و غیره به انتهای دیپر متصل می شود. اپراتور عملکرد بوم، بازو و سطل را از طریق است.یک کنترل می کند. قطعات بیل مکانیکی را به گروه تقسیم بندی نمود که شامل موارد زیر هستند:
نمایه صنعت : انجام پیچیده ترین علمیات راهسازی و جاده سازی و بهره برداری از معادن و ساختمان سازی به وسیله بیل های مکانیکی امکان پذیر شده است. که طراح آن "ویلیام اسمیت اوتیس" است. که وی با توسعه اولین بیل موتور دار در سال میلادی عنوان طراحی این ماشین را از آن خود کرد. ماشینی که اوتیس اختراع کرد ، سرعت عملیات گودبرداری را نسبت به بیل دستی دو برابر می کرد. همچنین سبب راحتتر شدن عملیات خاک برداری شد. از زمان اختراع اولین نمونه بیل مکانیکی تا امروز تغییرات چشم گیری در این دستگاه ایجاد شده است..
از اواسط دهه ۵ میلادی نیاز به ماشین های مخصوص حفر ترانشه که کار لوله گذاری ، فیلتر و تمامی عملیات مربوط به آن را به صورت همزمان انجام دهد بیشتر از هر زمانی احساس می شد. در این زمان بود که برای پاسخ گویی به این نیاز، ترنچرهایی که کارگذاشتن لوله ، فیلتر و تمامی عملیات مربوطه را به صورت همزمان انجام می دادند ، روانه بازار شد.