از همان ابتدای طراحی، همه شکلهای حمل و نقل به بخشهای مختلف شهرک در نظر گرفته شود. این مورد باید در نظر گرفته شود که همه کارگران به وسیلۀ نقلیه شخصی دسترسی ندارند. بنابراین، باید امتیازی برای افرادی که با وسیلۀ نقلیه عمومی به محل کار خود میروند در نظر گرفته شود.
این ابزار باید اطلاعاتی در مورد نوع ترک ، باز و بسته شدن دوره ای ، و اینکه سیکل آن روزانه یا فصلی است. و اینکه به علت تغییرات دمایی هست یا نیست و یا اینکه ترک از نوع پیشرونده و وسیع شونده است. و به علت شرایط فونداسیون و یا بارگزاری است.. مجددا اشاره می شود هر تلاشی برای تعمیر تنها هنگامی باید صورت گیرد که علل رفتار ترکها شناسایی شده باشد.
مرحله دوم، شامل طراحی، تنظیم و ارائه نقشههای اجرایی و سیویل شهرک صنعتی است.. بررسی و مطالعۀ توپوگرافی زمین و عوارض موجود در آن، جزء مطالعات سیویل میباشد. بررسی های توپوگرافی به شناخت و تعیین جهت شیب منطقه کمک میکند. جانمایی دقیق محل تأسیسات تصفیه فاضلاب و تأسیسات و تجهیزات دیگر و تهیه پروفیلهای عرضی و طولی مناسب، طی این مرحله صورت میگیرد. همچنین طراحی و تهیۀ نقشههای زیر از دیگر الزامات این مرحله است.:
در سال های اخیر به دلیل کاهش منابع آب شیرین، تصفیه پساب توجه زیادی را به خود جلب کرده است.. وجود یون های فلزی، ماده رنگزا و مواد شیمیایی در پساب های صنعتی باعث مزاحمت فعالیت های زیستی در آب ها شده است.. مواد رنگزا ترکیباتی با ساختار پیچیده، معمولا سمی و مقاوم به تجزیه زیستی هستند که از طریق فاضلاب های صنعتی وارد محیط زیست می شوند. پژوهش های زیادی برای پیدا کردن راهی به منظور حذف مواد رنگزا از پساب صورت گرفته است.. تحقیق و توسعه در این زمینه موجب ایجاد فرآیندی به نام فرآیندهای اکسایش پیشرفته، به ویژه از طریق فوتوکاتالیز ناهمگن است. که انرژی فوتون را به انرژی شیمیایی تبدیل می کند. فتوکاتالیست ها آن دسته از کاتالیزورها هستند که با تابش نور فعال شده و آلاینده های موجود در هوا یا آب را به مواد کم ضرر مانند آب و دی اکسیدکربن تبدیل می کنند. این تحقیق، خلاصه ای از فعالیت های انجام شده در زمینه حذف مواد رنگزا صنعتی با است.فاده از نانوذرات فتوکاتالیستی می باشد. به علاوه، تاثیر عواملی همچون دما، pH و زمان واکنش نیز به عنوان عوامل موثر در فرآیند تصفیه بررسی شده است..
شکل اثرات تجمعی آب به سیمان نسبت به دوام بتن را نشان می دهد. در این شکل، دوام بالای بتن با رنج پایین نسبت آب به سیمان وهوای مصرفی متناسب است.. خسارت ناشی از آب اضافی می تواند به سختی قابل تشخیص باشد زیرا که معمولا این آسیب بوسیله خرابی های علت های دیگر پوشانده شده است.. به عنوان مثال، ترک خوردگی ناشی از انجماد و ذوب ، رشد فرسودگی در اثر سایش، یا ترکهای جمع شدگی ناشی از خشک شدن، اغلب به عنوان آسیبهای بتن شناخته می شوند ، اما در واقعیت، آب اضافی باعث پایین آمدن دوام بتن شده که این خود به علل دیگر اجازه ی حمله به بتن را خواهد داد. در طول آزمایشات پتروگرافی، گاهی اوقات می توان موارد شدید وجود آب اضافی دربتن سخت شده را از طریق حفرات مویینه آب یا حفره های آب در زیر سنگدانه های بزرگ شناسایی کرد. معمولا، بررسی گزارشات بچینگ ، سوابق طرح اختلاط و بازرسی های میدانی است.فاده از بیش از حد از آب را در بتن آسیب دیده تایید می کنند. البته باید در نظر داشت، به هر حال ، آب اضافه شده به بتن در تراک میکسر در هنگام حمل به محل پروژه و یا به خود بتن طول عملیات بتن ریزی، غالبا مکتوب نشده و مستند نمی گردد.