فروش رنگرزی و چاپ پارچه در ناحیه صنعتی آیینه ورزان

Fabric dyeing and printing-1
Fabric dyeing and printing-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


شرکت های ناحیه صنعتی آیینه ورزان، ناحیه صنعتی آیینه ورزان : واقع در است.ان تهران شهرستان دماوند می باشد .مساحت کلی شهرک 30 هکتارو مساحت صنعتی 28 هکتار می باشد. بعضی از شرکت های مستقر در این شهرک صنعتی عبارتند از : کارخانه تولید لوازم خانگی گاز ولگا - کارخانه پروتئین گلبانان - کارخانه صدف نارون پدر


فرایند رنگرزی پارچه به الیاف جان دوباره می بخشد. انسان از ابتدا تا امروز به رنگ در محیط اطراف اهمیت زیادی داده و نمونه های این علاقه را به می توان در حصیرهای رنگی سال قبل از میلاد در مصر مشاهده نمود. علاوه براین، در فرش بافی های دوره هخامنشیان نیز رد پای این صنعت به چشم میخورد که همگی نشان دهنده اهمیت جایگاه رنگ در نساجی و فرش بافی می باشد. رنگرزی پارچه به مجموعه ای از فرآیندها گفته میشود که به کمک مواد رنگی و شیمیایی و همچنین تجهیزات، مواد رنگی بر روی الیاف و تار و پود پارچه قرار گرفته و اتصال محکم و با دوامی بین آنها ایجاد میشود. از دیگر تعاریفی که می توان برای رنگرزی یا صباغی ارائه داد، نفوذ مواد رنگزا به درون تار و پود پارچه های بافته شده یا الیاف در درجه حرارت مشخص می باشد. نوع مواد رنگزا و همچنین شیوه های به کار رفته برای انجام این کار با هم تفاوت زیادی دارد. در حالت کلی مواد مورد است.فاده در این حرفه شامل مواد رنگزا، کالای رنگرزی، مواد شیمیایی کمکی و ماشین آلات و تجهیزات می باشند که البته در حالت سنتی و صنعتی تفاوت هایی در آنها به چشم میخورد.

به عبارت دیگر ورود پارچه به حوضچه مواد و آغشته شدن آن به رنگ به صورت غرقابی و پس از آن حرارت دیدن پارچه و مرحله خشک شدن رنگ بر روی آن، همه و همه در یک محیط سربسته انجام می شود. این کار باعث می‌شود که رنگ با کیفیت بیشتری بر روی پارچه ثبت شود. مثلا اگر رنگ مشکی است.فاده شده باشد، پارچه کاملا مشکی می شود و حالت بور پیدا نمی کند.

در قسمت پشت مخزن و دیگ بخار تانک هایی وجود دارد که در طول فرایند مقدار آب لازم را به مخزن اصلی انجام می دهد. بعد از تزریق آب مرحله بعد رساندن دما به درجه سانتیگراد است.. این دما باید حدودا تا دقیقه تداوم داشته باشد. بعد از یک ساعت نوبت به تزریق آب سرد خواهد رسید،هدف از تزریق آب سرد، سرد کردن حمام است.. بعد از سرد کردن حمام کالای رنگرزی را خارج کرده و شستشو می دهند. در رنگرزی پارچه به روش صنعتی از آمونیاک به عنوان تثبیت کننده رنگ است.فاده می کنند و برای خنثی کردن آن هم اسید است.یک بکار می رود.مرحله آخر در رنگرزی صنعتی شستن کالای رنگرزی با آب معمولی است.. این کار برای از بین بردن اسید روی کالا انجام میگیرد.برای آبگیری کالا حدودا یک ساعت و برای خشک کردن آن ساعت زمان لازم است.. بعد از خشک کردن نخ ها آماده بوده و می تواند روانه بازار شود.



( فروش ) های دیگر