مجموعه شهرداری تهران برای پیشبردن ماموریتها و وظایف محوله علاوه بر هشت معاونت بالغ شصت سازمان، شرکت، مرکز و ستاد در زیر مجموعه خود دارد در این بخش مروری اجمالی بر برخی از مهمترین سازمانهای مدیریت شهری تهران خواهیم داشت.
استان تهران با بیش از میلیون نفر جمعیت، ٫۵ درصد جمعیت کل کشور را در خود جای دادهاست. از این میزان، ٬۵٬ نفر در مناطق شهری و ٬٬ نفر در مناطق روستاییِ آن ساکن هستند. ٫ درصد از جمعیت شهری است.ان تهران در شهر تهران و مابقی در شهر دیگر است.ان ساکنند. رشد جمعیت شهر تهران ٫ درصد است. که در مقایسه با دههٔ قبل اندکی افزایش یافتهاست. در میان شهرهای است.ان تهران، شهریار با ٫۸ درصد رشد سالیانه، در مقام نخست رشد قرار دارد و ملارد با درصد، پاکدشت با ٫ درصد و صفادشت با ۸٫۸ درصد رشد سالانه جمعیت در مقامهای بعدی قرار دارند.
طی پژوهشی که به سفارش شورای فرهنگ عمومی در سال ۸ انجام شد و براساس یک بررسی میدانی و یک جامعه آماری از میان ساکنان ۸۸ شهر و حدود روستای سراسر کشور، درصد اقوامی که در این نظر سنجی نمونهگیری شد در این است.ان به قرار زیر بود:
موتورهای AC معمولاً قدرتمندتر از موتورهای DC هستند زیرا می توانند گشتاور بیشتری را با جریان بالاتر ایجاد کنند. از طرف دیگر موتورهای DC کارایی بیشتری دارند و از انرژی ورودی خود بیشتر است.فاده می کنند. موتورهای AC و DC در اندازه ها و قدرت های مختلف برای برآوردن نیازهای برق هر کسب و کاری موجود هستند.
سلام جناب طاهری عزیز، یکی از روش های شناخت الکتروموتور کار کرده از نو، بخش ترمینال باکس است.. معمولا پیچ های ترمینال باکس الکتروموتور کارکرده، جای آچار و خوردگی دارد. روش بعدی رنگ پوسته است.. الکتروموتورهای کار نکرده معمولا رنگ یکدستی دارند و نوع رنگ کوره ای کاملا مشخص است.. (البته این روش مختص خبرگان است..). روش بعدی باز کردن درب الکتروموتور و بازدید از بلبرینگ آن می باشد. با داشتن مشخصات فنی الکتروموتور، کد فنی بلبرینگ مشخص می شود. با بررسی آن می توان ثابت کرد کالا اصلی است. و تغییری در ظاهر آن مشاهده نشده است.. (منظور تغییر در ظاهر شفت موتور به دلیل تعویض بلبریگ ها است..).
معمولا این مبحث برای مهندسین رشته های مربوط به برق بسیار ساده و قابل هضم است. و برای افرادی که از برق سر رشته ای ندارند کمی پیچیده است.. با این حال ما در توضیحات این مقاله این مورد را برایتان بسیار ساده توضیح داده ایم. این کار با باتری در اتومبیلی که به موتور وصل است. شروع می شود. انرژی الکتریکی از طریق باتری ماشین به است.اتور حرکت میکند. سیم پیچ های داخل است.اتور ( که ساخته شده از سیم رسانا هستتند ) در دو طرف مخالف هسته است.اتور قرار گرفته و به نوعی به عنوان آهن ربا عمل می کنند.
اولین نکته ای که در انتخاب یک الکتروموتور باید در نظر گرفته شود تکفاز یا سه فاز بودن ولتاژ برق محل نصب می باشد. الکتروموتورها بر اساس توان و دور و نحوه نصب انتخاب می شوند. در صورتیکه توان الکتروموتور مشخص نباشد، می توان با در نظر گرفتن گشتاور خروجی مورد نیاز، توان را مشخص نمود. توان الکتروموتور بر حسب کیلووات و گشتاور آن بر حسب نیوتن متر بیان می شود. دور الکتروموتور با توجه به دور نهایی دستگاه متحرک انتخاب می شود و معمولا ، یا دور در دقیقه می باشد. الکتروموتورها را می توان بر روی پایه نصب کرد. در صورتیکه الکتروموتور به صورت مستقیم به گیربکس یا هیدروموتور کوپل شود، باید در خروجی دارای فلنج باشد. فلنج می تواند با توجه به نیاز مشتری به صورت کوچک (B) یا بزرگ (B) تولید شود. باید توجه داشت که پوسته الکتروموتورها از جنس چدن یا آلومینیوم می باشد که با توجه به شرایط کاری و وزن مورد نیاز و میزان لرزش دستگاه انتخاب می شود.
بنابراین، هنگامی که انرژی الکتریکی از باتری خودرو به موتور می رسد، سیم پیچ ها میدان های مغناطیسی چرخشی ایجاد می کنند که میله های رسانا را در امتداد پشت قسمت بیرونی روتور می کشد. روتور چرخان چیزی است. که انرژی مکانیکی لازم برای چرخاندن دندههای خودرو را ایجاد میکند که به نوبه خود لاستیکها را میچرخاند.