شهرداری قدس سازمانی غیردولتیاست که درسال۸ تأسیس شد و اداره شهر قدس را به عهده دارد. مسئولیت اداره این سازمان با شهردار قدس است. با حکم شورای شهر قدس انتخاب میشود. شهرداری قدس شامل منطقه است. که اداره هر منطقه به عهده شهردار آن منطقه است.. اولین شهردار قدس، محمد اصالت بود که از سال۸ تاعهدهدار این سمت بود.
به گفته حسین بیگلری رئیس وقت اداره محیط زیست قدس فعالیت صنایع بزرگ و کوچک در شهرستان قدس در کنار مزایا، ثمرات و فرصتهای متعدد و بالقوهای که از منظر اقتصادی، تولیدی و اشتغالزایی در پی دارد، حاوی مخاطرات و تهدیداتی در عرصه زیستمحیطی نیز است.. وجود معدن شن و ماسه در این منطقه به صورت بالقوه مستعد ایجاد آلودگیهای زیستمحیطی است. که تا درصد این معادن از حیث رعایت اصول زیستمحیطی، است.انداردهای لازم را رعایت میکنند، لذا فعالیت معادن با آلایندگیهایی همراه بوده که در شهرستان قدس بخش عمده این آلودگیها ناشی از مسیرهای دسترسی و راههای مواصلاتی منتهی به معادن و تردد خودروهای سنگین و کامیونهای حمل مصالح و نخالههای ساختمانی است.. میزان آلایندگی هوای قدس در مقایسه با شهرستانهای همجوار (ملارد و شهریار) به مراتب سنگین تر و شدید تر است. که فعالیتهای صنعتی و تولیدی اشاره شده از یکسو و نزدیکی به پایتخت و تأثیرپذیری از هوای آلوده تهران نیز ضریب آلودگیها را تشدید کردهاست. یکی از معضلات اساسی ما در این منطقه به لاستیک سوزی و زباله سوزی معطوف میشود.
شاید بتوان گفت محله قلعه، اولین محله مسکونی شهرقدس امروزی است. که بین میدان قدس تا عمارت واقع شدهاست. البته در گذشته دور در کاووسیه، سرخ حصار، وارمینک، چمن، امامزاده و اسماعیل آباد سکونتهایی جریان داشته که در مقاطعی خالی از سکنه شدهاست. قلعه پس از است.قرار اولین مهاجرین خمسه و کاشی که برای همیشه ماندگار شدند ساخته شد. امروزه هم کاشیها بیشتر در همین محله و امامزاده ساکن هستند. محله قلعه برج و بارو و دروازه ای داشته که شبها در آن بسته می شد و هنوز بین قدیمیها مرسوم است. که می گویند اگر دیر بیایی در قلعه (یا به لفظ عامه
موتورهای DC دستگاه های الکترومکانیکی هستند که با جریان مستقیم تغذیه می شوند تا حرکت چرخشی ایجاد کنند. این حرکت کار چرخشی را برای به حرکت درآوردن سایر ماشینهای دوار مانند بالابرها با سرعتهای مختلف فراهم میکند. ترتیبات سیمکشی خاصی میتوانند گشتاور با سرعت آهسته قوی تولید کنند، و آنها را به عنوان موتورهای کششی برای لوکوموتیوها مناسب میسازد، اگرچه اینها عمدتاً با موتورهای کنترلشده با فرکانس متغیر جایگزین شدهاند. به همین ترتیب، موتورهای گاری گلف به طور پیوسته از طرح های برس خورده به فرم های پیشرفته تر با درایوهای الکترونیکی تبدیل می شوند. اندازه های است.اندارد قاب در طیف وسیعی از قدرت ها برای سهولت قابلیت تعویض در دسترس هستند. محفظه ها می توانند از طرح های باز ساده تا طرح های ضد انفجار و بدون تهویه متغیر باشند. یک سیستم رتبه بندی بین المللی نیز سطوح خنک کننده و حفاظت را تجویز می کند.موتورهای DCکاربردهای زیادی در اسباب بازی ها و کالاهای مصرفی دارند و به شدت توسط خودروسازان است.فاده می شود. آنها خدمات را در آسانسورها، لیفتراک های برقی و نوار نقاله ها، جایی که بارهای گشتاور ثابت طبیعی هستند، پیدا می کنند. موتورهای DC به صورت طرح های برس دار و بدون جاروبک (آهنربای دائمی) در دسترس هستند، که دومی برای عملکرد خود به درایوها و کنترلرهای الکترونیکی نیاز دارد.
روی انواع موتورهای الکتریکی، پلاکی توسط کارخانه نصب می گردد که کلیه اطلاعات موتور الکتریکی برای راه اندازی، روی آن آورده می شود و در صورتی که موارد اعلام شده به درستی رعایت نشود موتور الکتریکی می سوزد و یا عمر مفید آن کاهش پیدا می کند.
بنابراین، هنگامی که انرژی الکتریکی حاصل از باتری اتومبیل به موتور عرضه میشود، سیم پیچ های میدان های مغناطیسی چرخشی ایجاد می کنند، که میله های رسانا را از خارج روتور در امتداد پشت خود می کشد. روتور در حال چرخش همان چیزی است. که انرژی مکانیکی مورد نیاز برای چرخاندن چرخ دنده های خودرو را ایجاد می کند، که به نوبه خود باعث چرخش لاستیک ها می شود.
قبل از دانستن انواع موتورهای الکتریکی، بهتر است. با این سوال شروع کنیم که موتور الکتریکی چیست؟ خوب، کوتاه ترین پاسخ این است. که موتور الکتریکی یا فقط موتور یک وسیله الکترومکانیکی است. که انرژی الکتریکی را دریافت کرده و آن را به حرکت یا انرژی مکانیکی تبدیل می کند.
انواع الکتروموتور تک فاز با قطب سایه دار فقط یک پیچه یا کلاف اصلی دارند و پیچه یا کلاف راه انداز ندارند. است.ارت خوردن به وسیله طرح خاص آن که حلقه پیوسته مسی ای را دور قسمت کوچکی از هر قطب موتور الکتریکی حلقه می کند انجام می شود. این سایه که قطب را دو تکه می کند سبب می شود که میدان مغناطیسی ای ضعیف تر در ناحیه سایه خورده نسبت به قسمت دیگر و در کنار آن بوجود آید. تعامل میان میدان ها محور را به چرخش وا می دارد.