گفته می شود سرانه مصرف سنگهای ساختمانی ایران در رتبه نخست جهانی قرار دارد بنابراین برای رفع این نیاز در شهرها، بازارهای سنگ کوچک و بزرگی تشکیل شده اند که نقش واسطه را بین کارخانههای سنگبری و مصرف کنندگان ایفا می کنند.
فروش سنگ طبیعی در غرفه های یک بازار سنگ به مراتب بیشتر از انبارهای سنگ تکی است. و اغلب خریداران نیز ترجیح می دهند به جای مراجعه به چندین نمایشگاه یا انبار مختلف، به یک بازار سنگ مراجعه کرده تا بتوانند از بین تنوع بی شمار سنگ های طبیعی، سنگ دلخواه خود را خریداری نمایند.
یکی از چالشهایی که خریداران سنگ های ساختمانی در تهران نیز با آن مواجه هستند، جستجوی مراکز خرید و فروش انواع سنگ ساختمانی می باشد. فرقی نمی کند که به دنبال مرمت و بازسازی بنای خود باشید یا برای ساخت پروژه های خود نیاز به خرید
موتور دیزل موتوری است. که بصورت احتراق داخلی کار میکند ، یعنی با فشرده سازی هوا در سیلندر ها احتراق انجام میشود و موتور شروع به کار میکند . همانطور که از نامش پیداست سوخت اصلی موتور دیزلی ، گازوئیل که یک سوخت فسیلی است. میباشد و نوع احتراق و کارکرد موتور های دیزلی و با بنزینی و گازی تفاوت دارند. تمامی موتور ها دارای یک شفت هستند که هنگامی که موتور کار میکند آن شفت شروع به چرخیدن میکند و اگر آن را به یک آلترناتور وصل کنیم یک دیزل ژنراتور ساخته ایم.
از طرف دیگر، همان طور که قبلا نیز اشاره شد، عدم دسترسی به شبکه برق در مکانهای دور افتاده و یا پروژههای کاری نیازمند برق و همینطور نیازمندیهای حمل و نقل، دیزل ژنراتور را به تنها گزینه ممکن برای فعالیت در شرایط خاص تبدیل می کند.
رفتن به یک فروشگاه و خرید ارزان ترین دیزل ژنراتور در دسترس بدون در نظر گرفتن کاربرد ژنراتور گازوئیلی بهترین روش خرید نیست. همیشه بهتر است. قبل از انتخاب، کاربرد ژنراتور دیزلی خود را تعریف نمایید. شما می توانید این کار را از طرق زیر انجام دهید:
آب و مواد خارجی و آلودگی ها ممکن است. در طول مراحل حمل و نقل، انبارداری و نیز هنگام است.فاده (داخل باک موتور) وارد سوخت شده و آن را آلوده سازند. همچنین خود سوخت نیز دارای ناخالصی ها و مواد بسیار ریز میکروسکوپی است.. اندازه این مواد ممکن است. به حدی ریز و کوچک باشد که با چشم دیده نشوند. از آنجایی که تلرانس بین قطعات سیستم سوخت رسانی بسیار کم و حدود / تا / میلی متر است. (تلرانس بین پلانجر و بارل یا سوزن انژکتور با سوخت پاش)، لذا ورود هر گونه ناخالصی و آلودگی های ریز و درشت باعث صدمه رساندن و فرسایش سریع این قسمت ها می شود. همچنین ورود آب نیز به این قسمت ها موجب زنگ زدگی و فرسایش قطعات ظریف سیستم سوخت رسانی خواهد شد. وجود آب و ناخالصی ها در سوخت باعث نامنظم کار کردن موتور، انتشار دود از اگزوز و کاهش توان موتور نیز می شوند.
فیلتر دارای یک صافی اولیه و ثانویه است. و در قسمت پایین آن کاسه یا ظرف روغن وجود دارد. با مکش موتور، هوا از لوله مرکزی وارد انتهای فیلتر شده و به کاسه روغن برخورد می کند. برخورد هوا به کاسه روغن مقداری زیادی از گرد و خاک و کثافات آنرا می گیرد، چرا که این ذرات معمولاً سنگین تر بوده و در داخل روغن گیر می کنند. گرد و خاک و ناخالصی های دیگر توسط فیلتر اول و دوم گرفته می شوند و هوای پاک و تصفیه شده وارد موتور می شود.