با توجه به این که این شهر نوبنیاد بوده و سابقه چندانی ندارد جمعیت آن عموما مهاجر بوده و اکثرا از تهران یا شهرهای مجاور به این شهر آمده اند. بافت جمعیتی متشکل از اقوام مختلف ایران بوده و از لحاظ درآمد بیشتر در محدوده دهکهای میانی و بالاتر می باشند. عمده ساکنین از کارکنان ادارات و کارخانجات بزرگ و یا افراد مستقل شاغل در مناطق صنعتی غرب است.ان تهران می باشند. طبق آخرین آمارهای رسمی جمعیت این شهر بیشتر از هزار نفر می باشد.
ارتباط مستقیم با مترو وجود ندارد. علی رغم چهار بانده شدن جاده ارتباطی با تهران (محور چیتگر- شهریار) هنوز در شروع و پایان ساعات کاری ترافیک سنگین مشاهده می شود. البته پروژه شش بانده کردن این محور و ایجاد تقاطع غیر همسطح در مهمترین گلوگاه آن در حال اجرا است. و همچنین برنامه اتصال بزرگراه شش بانده شهریار- کرج به اتوبان تهران کرج در محل گرمدره نیز در حال پیشرفت می باشد.
این فاز قدیمی ترین فاز اندیشه است. و در جنوبی ترین قسمت شهر قرار دارد. شکل گیری این فاز از سال و با واگذاری زمین های متراژ بزرگتر و ساخت خانه های ویلایی صورت گرفت؛ ولی با گذشت زمان و با افزایش جمعیت، واحدهای آپارتمانی در طبقات متعدد نیز احداث گردید. فاز یک به عنوان ناحیه یک شهرداری شهرستان شهریار محسوب می شود و تحت نظر شهرداری اندیشه نیست. بهای مسکن در آن به دلیل دارا بودن سیستم شهرسازی سنتی و کمبود فضای سبز و مراکز درمانی نسبت به فازهای دیگر کمتر است..
صنعت لاستیک و پلاستیک دارای سه طبقه محصولات پلاستیکی، تایر و تیوپ و قطعات لاستیکی است.. در حال حاضر حدود هفت شرکت فعال در این صنعت در بورس تهران فعالند، همچون شرکتهای کویر تایر، ایران تایر، صنایع لاستیکی سهند و.... گفتنی است. صنایع مرتبط با این صنعت، صنعت خودروسازی، صنعت پتروشیمی و صنعت حملونقل هستند. با این وجود وضعیت صنایع مرتبط و محرکهای مؤثر بر آنها طبیعتا بر صنعت لاستیک و پلاستیک نیز تأثیرگذار خواهد بود.
و اما در بررسی طبقه محصولات پلاستیکی این صنعت گفتنی است. که صنعت پلاستیک از رشد بسیار سریعی برخوردار بوده است.، پلاستیک محصولی است. که به منظورهای مختلفی به کار میرود. این طبقه از صنعت لاستیک و پلاستیک در ارتباط با صنعت پتروشیمی است. و توسعه صنعت پتروشیمی یکی از مهمترین عوامل در رشد پلاستیک محسوب میشود. بنابراین تأثیرات ضعف پتروشیمیها نیز به طور محسوس بر این صنعت قابل مشاهده است..
میخواهیم کمی بیشتر در مورد چندین قطعات پر مصرف لاستیکی توضیح دهیم. یکی از مصرفی ترین آن اورینگ ، واشر ،گردگیر است. که این ها برای آب بندی، درز بندی در تمام صنایع مورد است.فاده قرار میگیرد. دیگر محصول پرمصرف ورق لاستیکی یا عایق لاستیکی است. که در همه صنعت ها قابل مصرف است.. ازعایق تابلوهای برق گرفته تا عایق مخازن ، برشکاری ، واشر سازی ، دیافراگم که در نوع های مختلف می باشد.ضد روغن ، ضد بنزین ، ضد اسید ، مقاوم به حرارت، مقاوم به فشار ومیباشد.دیگر محصول پر مصرف پروفیل ها یا نوار طولی است. که در مقطع و شکل ها و ابعادهای مختلف می باشد.که جهت آبندی و درز بندی است. و در به دو صورت لاستیکی و اسفنجی تولید میشود.
یکی از عواملی که می تواند بر روند سودسازی شرکت های تولید کننده لاستیک اثرگذار باشد، واردات لاستیک است.؛ به این معنا که با کاهش تعرفه های گمرگی و افزایش واردات لاستیک به ایران، میزان فروش کارخانه های تولید کننده لاستیک کاهش می یابد و در طرف مقابل نیز گاهی اوقات وزارت صمت با هدف حمایت از تولید داخل، واردات لاستیک هایی که تولید مشابه داخلی دارند را ممنوع می کند که این موضوع
در بررسی ارتباط این صنعت و صنعت خودروسازی شایان ذکر است. که تایر یکی از پرمصرفترین قطعات در تولید خودرو است.، علاوه بر این با توجه به دوره زمانی مشخص است.فاده تایر، این قطعه باید در دورههای زمانی معین در است.فاده خودرو جایگزین شود بنابراین رشد صنعت خودروسازی به طور قابل ملاحظهای بر این صنعت تأثیرگذار خواهد بود به طوری که افزایش تولید خودرو موجب تقویت تقاضا در طبقه تایر و تیوپ صنعت مورد بررسی میشود.