بادام در شهر ری ( فروش )

almonds-1
almonds-2



بازار باب‌الجبل، باب سین، باب هشام، بلیان، چهارسوق یا چهار بازار، بازار دهک نو، بازار روده، که این بازار از همه بازارها معمورتر و آبادتر بوده‌است. بازار ساربانان، بازار نرمه یا رسته نرمه، که منسوب به دیه نارمک است. و بازار نصرآباد بازارها گویا بیشتر مکشوف و بدون سقف بوده‌است.

تا اینجا که متوجه شدیم شهر ری کجاست و چه ویژگی‌هایی دارد، حال می‌خواهیم بدانیم چطور از تهران به شهر ری برویم؟ اگر از تهران به مشهد یا بالعکس با قطار سفر کرده باشید، در مسیر خود از شهر ری نیز گذر کرده‌اید. علاوه بر این شهر ری در مسیر راه آهن تهران – بندرترکمن نیز قرار دارد.

در دوران ایران باستان یا همان پیش از اسلام، شهر ری یکی از شهرهای مهم و تاثیرگذار ایران به حساب می‌آمد اما هیج وقت به عنوان پایتخت ایران انتخاب نشد. شخصی به نام ابن حوقل نقل می‌کند که شهر ری، علی رغم بزرگ‌تر بودن نیشابور، پس از بغداد دومین شهر آباد در مناطق شرق محسوب می‌شده است.. در کتب تاریخی و میان مورخان، بر سر بنا کننده شهر ری اختلافات زیادی وجود دارد.


متخصصان گیاه پزشکی و مهندسان کشاورزی، منابع موجود در کشور ایران را مورد مطالعه قرار می‌دهند و با پتانسیل بالای اراضی کشاورزی آشنا هستند. به همین دلیل آنها به بیشتر سرمایه‌گذاران، احداث باغ بادام را پیشنهاد می‌کنند، چون خرید نهال بادام و احداث باغ آن کاملاً به نفع کشاورز بوده و از نظر اقتصادی به نفع کشور ایران است.. همچنین صنعت کشاورزی یک گزینه مناسب برای ایجاد اشتغال و همچنین فقر زدایی محسوب می‌شود.

بیشتر مارزیپن فروخته شده در انگلستان به دلایل تجاری، حاوی حداقل مقدار مجاز بادام، شکر، شربت اینورت و شربت گلوکز می باشد. شربت گلوکز اجازه میدهد تا محصول قابل رول شدن به ورقه های قابل است.فاده برای رویه کیکها باشد. این لعاب در گذشته معمولا به رنگ زرد است.فاده می شد هر چند که در سال های اخیر تمایل به است.فاده از مارزیپن بیرنگ بوده است..

با توجه به افزایش نیاز بشر به مواد خوراکی با ارزش غذایی بالا، صنعت کشاورزی هر کشور نیز باید رشد روزافزونی داشته باشد تا بتواند جواب گوی بازار داخلی و خارجی باشد. برای این منظور مدیران و مسئولان نهالستان سعی کردند با تولید و فروش نهال بادام پیوندی و اصلاح شده از جمله نهال بادام تونو و نهال بادام مامایی کمک زیادی به کشاورزان کنند.



( فروش ) های دیگر در شهر ری