بادام در شهر قدس ( فروش )

almonds-1
almonds-2



شهرداری قدس سازمانی غیردولتی‌است که درسال۸ تأسیس شد و اداره شهر قدس را به عهده دارد. مسئولیت اداره این سازمان با شهردار قدس است. با حکم شورای شهر قدس انتخاب می‌شود. شهرداری قدس شامل منطقه است. که اداره هر منطقه به عهده شهردار آن منطقه است.. اولین شهردار قدس، محمد اصالت بود که از سال۸ تاعهده‌دار این سمت بود.

اولین حمام محل واقع در خیابان روبروی کوچه میثم بوده که چون از وضعیت مناسبی برخوردار نبوده مالکین با کمک و همیاری مالی جهانشاه خان که یکی از سران بزرگ خمسه در آن زمان و از مخالفان رضاشاه بود و پس از شکست از ایشان به قلعه حسن خان آمده بود سرمایه ساخت حمام جدیدی بنام «خزینه در» روبروی مسجدجامع داخل کوچه احداث که این حمام به سال تا ۵ ه‍.ش برمی گردد و معمار آن شخصی بنام است.اد کریم بوده‌است.

شاید بتوان گفت محله قلعه، اولین محله مسکونی شهرقدس امروزی است. که بین میدان قدس تا عمارت واقع شده‌است. البته در گذشته دور در کاووسیه، سرخ حصار، وارمینک، چمن، امامزاده و اسماعیل آباد سکونت‌هایی جریان داشته که در مقاطعی خالی از سکنه شده‌است. قلعه پس از است.قرار اولین مهاجرین خمسه و کاشی که برای همیشه ماندگار شدند ساخته شد. امروزه هم کاشی‌ها بیشتر در همین محله و امامزاده ساکن هستند. محله قلعه برج و بارو و دروازه ای داشته که شبها در آن بسته می شد و هنوز بین قدیمی‌ها مرسوم است. که می گویند اگر دیر بیایی در قلعه (یا به لفظ عامه


درخت بادام فرانیس دارای شاخه‌های ضخیم است. و می‌تواند باردهی بالا را به خوبی تحمل کند. همچنین جزوه درختان کوتاه قامت محسوب می‌شود و ارتفاع آن بین الی متر است.. میوه بادام فرانیس پوسته کاغذی و مناسبی دارد که به شکل بیضی است.. از خصوصیات بارز آن می‌توان به بزرگ بودن مغز و طعم منحصر به فرد آن اشاره کرد. این درخت اصالتا مربوط به کشور فرانسه است..

به منظور جدا شدن بهتر میوه ها، باغ های بادام اغلب دو هفته قبل از برداشت آبیاری می شوند و سطح خاک باید تا حد امکان صاف و عاری از علفهای هرز باشد. درخت ها توسط دستگاه لرزاننده تکان داده شده و میوه ها بر روی زمین می ریزند. سپس میوه ها توسط دستگاه هایی که دارای بازوهای مکنده هستند جمع آوری شده و به داخل تریلی ها ریخته می شود. تیمار اتیلن و است.فاده از دستگاه لرزاننده مزایای متعددی دارد. مقدار عملکرد بادام در هر هکتار از یک تا دو تن (بدون پوست سبز) متغیر است. که به عملیات زراعی از جمله آبیاری و نیز به نوع رقم بستگی دارد.

خلال بادام در نوعی از دستگاه های برش تهیه می شوند که به طور خاصی طراحی شده اند. پس از اینکه بادام ها از طریق به کار بردن حرارت ملایمی شکل داده شدند، معمولا به ضخامت mm /- برش داده می شوند و سپس از غربال گذرانده می شوند تا تنها خلاله ی کامل بادام برجا بماند.



( فروش ) های دیگر در شهر قدس