بادام در ورامین ( فروش )

almonds-1
almonds-2



ورامین یکی از شهرهای تاریخی است.ان تهران است.. این شهرستان در کیلومتری جنوب شرقی تهران قرار دارد و از سه شهر جوادآباد، قرچک و پیشوا تشکیل شده است.. کمتر گردشگری به ورامین به عنوان یک مقصد گردشگری فکر می‌کند اما باید گفت که این شهر جزو شهرهای تاریخی تهران محسوب می شود و می‌تواند مقصد مناسبی برای سفرهای یک‌روزه درون است.انی باشد. امروزه با هم گشتی کوتاه در این شهرستان خواهیم زد. با ما همراه باشید.

چند دکان کوچک نانوایی، قصابی، عطاری، دو قهوه‌خانه و یک سلمانی که همه آن‌ها برای سد جوع و رفع احتیاجات خیلی ابتدایی زندگی بود تشکیل میدان ورامین را می‌داد. میدان و آدمهایش زیر خورشید قهار، نیم سوخته، نیم بریان شده، آرزوی اولین نسیم غروب و سایه شب را می‌کردند. آدمها، دکانها، درختها و جانوران از کار و جنبش افتاده بودند. هوای گرمی روی سر آن‌ها سنگینی می‌کرد و گرد وغبار نرمی جلو آسمان لاجوردی موج می‌زد که به واسطه آمد و شد اتومبیلها پیوسته به غلظت آن می‌افزود. یک طرف میدان درخت چنار کهنی بود که میان تنه اش پوک و ریخته بود ولی با سماجت هرچه تمامتر شاخه‌های کج وکوله نقرسی خود را گسترده بود و زیر سایه برگ‌های خاک آلودش یک سکوی پهن بزرگ زده بودند که دو پسربچه در آنجا به آواز رسا شیربرنج و تخمه کدو می‌فروختند. آب گل آلود غلیظی از میان جوی جلوی قهوه‌خانه به زحمت خودش را می‌کشاند و رد می‌شد. تنها بنایی که جلب نظر را می‌کرد برج معروف ورامین بود که نصف تنه است.وانه‌ای ترک ترک آن با سر مخروطی پیدا بود. گنجشک‌هایی که لای درز آجرهای ریخته آن لانه کرده بودند، آن‌ها هم از شدت گرما خاموش و چرت می‌زدند فقط صدای ناله سگی فاصله به فاصله سکوت را می‌شکست…

در صورتی که به ورامین سفر کردید پیشنهاد می‌کنیم حتما نان پنجره‌ای و نان کسمه  ورامینی را خریداری کنید. یکی دیگر از سوغاتی‌های ورامین، محصولات کشاورزی  این شهرستان است.. از محبوب‌ترین محصولات کشاورزی ورامین می‌توان به خیار گلخانه‌ای، گوجه فرنگی، ملون، خربزه، فلفل و بادمجان اشاره داشت.


از دیگر درختان بادام کشور فرانسه می‌توان به نهال بادام مامایی اشاره کرد که معمولاً بر پایه پیوندی و اصلاح شده تولید می‌شود و پایه‌ای که برای تولید آن است.فاده می‌کنند بذری تلخ است.، بنابراین مقاومت بالایی در برابر شرایط جوی سخت و حمله آفات دارد. این درخت باردهی بسیار بالا داشته، به طوری که در هر هکتار حداقل بین ۵ الی تن بادام خشک صادراتی تولید می‌کند. ارتفاع این درخت بین تا ۵ متر است. و بهترین فاصله برای کاشت آن، فاصله ی متری است.. این نهال دیرگل بوده و مختص مناطق معتدل و سردسیری است..

به منظور جدا شدن بهتر میوه ها، باغ های بادام اغلب دو هفته قبل از برداشت آبیاری می شوند و سطح خاک باید تا حد امکان صاف و عاری از علفهای هرز باشد. درخت ها توسط دستگاه لرزاننده تکان داده شده و میوه ها بر روی زمین می ریزند. سپس میوه ها توسط دستگاه هایی که دارای بازوهای مکنده هستند جمع آوری شده و به داخل تریلی ها ریخته می شود. تیمار اتیلن و است.فاده از دستگاه لرزاننده مزایای متعددی دارد. مقدار عملکرد بادام در هر هکتار از یک تا دو تن (بدون پوست سبز) متغیر است. که به عملیات زراعی از جمله آبیاری و نیز به نوع رقم بستگی دارد.

در آمریکا نون پاریل مهمترین واریته بوده و تخمین زده می شود که ۵٪ تولید آمریکا از این نوع باشد. این واریته به سببا شکلی خاص خود، برای تولید خلال بادام ترجیح داده می شود. واریته میمون به آسانی سفید نمی شود با این حال طعم عالی تری داشته و مورد علاقه کارخانجات تولید کننده شکلات است.. آجیل هایی که برای رنگبری و سفید کردن به انگلستان آورده می شوند از واریته های مختلفی خواهند بود و همگی آنها تحت عنوان شلر ران نامیده می شوند که همگی یک درجه مرغوبیت دارند. میزان نقایص در چنین محصولاتی از طریق درجه مرغوبیت آنها تعیین می گردد.



( فروش ) های دیگر در ورامین