وی در این بازدید به اتفاق مدیریت شهرک صنعتی قرچک مهندس حامد افشارنادری از روند است.قرار و تولید چندین واحد صنعتی شهرک در زمینه تولید پارچه رمبلی (شرکت اویاز) و شرکت قهوه اخوان و شرکت بسته بندی محصولات غذایی افق دریا ثمین بازدید کرد
یکی دیگر از قدیمیترین انواع بسته بندی مواد غذایی است.فاده از شیشه است.. شیشه هیچ واکنشی با مواد غذایی درون خود انجام نمیدهد و طعم محصول را کاملا حفظ میکند. همچنین بسته بندی با شیشه مزیت نداشتن بو و کاملا بهداشتی بودن را نیز دارد. از سوی دیگر به دلیل شفاف بودن شیشه، به مصرفکننده اجازه روئیت مواد غذایی را میدهد. اما شیشه دارای معایبی مانند وزن زیاد، حساس به حرارت و شکستن است..
این نوع از بسته بندی برای غذاهای است.ریل، مناسب است.. اقلامی مانند تخممرغ مایع، شیر، نوشیدنیهای تهیه شده از شیر و سایر موادغذایی فرآوری شده، به نگهداری طولانی مدت نیاز دارند. بستههای آسپتیک با ترکیبی از کاغذ، پلیاتلین و آلومینیوم ساخته میشوند و حاوی یک لایه داخلی محکم از پلیاتیلین هستند.
از سوی دیگر مغز به روشهای مختلف نسبت به رنگها واکنش نشان میدهد. بنابراین رنگ و جنس بسته بندی را باید با دقت زیادی انتخاب کنید. طرحهای بسته بندی باعث میشود محصولات شما برای مصرف کنندگان بیشتر قابل توجه باشد و به بازاریابی بیشتر محصول شما کمک زیادی کند.
بسته بندی مواد غذایی عبارت است. از هنر و علم آماده سازی مواد غذایی برای انبار کردن ، و در نهایت فروش. بسته بندی باید تا حد امکان ساده و ارزان باشد ضمن اینکه اهداف اولیه بسته بندی یعنی خاصیت حفاظتی و جذابیت را نیز دارا باشد . با عنایت به این که مواد بسته بندی توسط ماشینهای مختلف فرایند می شوند بنابراین خواص دیگری نیز باید داشته باشند که عبارتند از : نرمش ، قابلیت پذیرش چاپ ، قابلیت است.فاده در ماشین های لفاف ، قابلیت دوخته شدن در حرارت ، شکل پذیری به کمک باد یا خلا و یا فناوریهای حرارتی . خواص مطلوب دیگری که به ویژه ازدیدگاه صنایع غذایی مهم هستند عبارتند از : شفافیت، نفوذپذیری یا غیرنفوذ پذیری محصول نسبت به بخار آب و گازهای دی اکسیدکربن، اکسیژن و نیتروژن .اگر چه تعداد زیادی از مسائل فناوری مربوط به است.فاده از مواد پلاستیکی در بسته بندی مواد غذایی از جمله مشکلاتی هستند که کلا به صنعت بسته بندی مربوط می شوند ولی برخی از مسائل مربوط به طبیعت ماده به کار رفته در بسته بندی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند . موفقیت کاربرد پلاستیک ها در بسته بندی نیاز به همکاری تولیدکنندگان موادغذایی ، سازندگان انواع پلاستیک ها ، طراحان و در نهایت مصرف کنندگان دارد. ملاحظات اقتصادی محدودیت های بیشتری را اعمال می کند ، چرا که مصرف کنندگان صرفا به دنبال کیفیت محصول هستند تا بسته بندی آنها .
به منظور دستیابی به تمام مشخصات ذکر شده، طراح گرافیک نه تنها باید طرح بسته بندی را به طور کامل بررسی کند، بلکه باید وضعیت آن را پس از چیدن در قفسه در کنار تعداد زیادی از محصولات مشابه و غیر مشابه نیز پیش بینی کند. قدم اول جلب توجه مخاطب به محصولات قرار داده شده در قفسه فروشگاه، قدم دوم جلب رضایت مشتری هنگامیکه یک بسته از محصول را در دستان خود دارد و قدم سوم حفظ رضایت مشتری تا زمان مصرف محصول و دورانداختن بسته بندی آن است..