محله های شرق تهران که در منطقه قرار دارند از محبوب ترین و شلوغ ترین مناطق پایتخت می باشند. همانطور که در مطالب بالا اشاره کردیم، این منطقه از تهران دارای محله است.. از جمله مهم ترین محله های شرق تهران موجود در منطقه می توان به صد دستگاه، فلاح، هفده شهریور، نبرد، شهرابی، قصر فیروزه، آهنگران، مینای جنوبی، تاکسیرانی، پاسدار گمنام، شیوا، اندرزگو، شهید محلاتی، پرستار، آهنگ، افراسیابی شمالی، نبی اکرم، ابوذر، سیزده آبان، شکیب، فرزانه، سرآسیاب دولاب، چهارصد دستگاه، مینای شمالی، دژکام، جابری، شکوفه، آهنگ شرقی، اشاره کرد. جالب است. بدانید که یکی از معروف ترین محله های شرق تهران محله دروازه دولاب می باشد که در زمان های قدیم جزو دروازه های شهر تهران به شمار می آمد.
میرزا علینقیخان حکیم الممالک را بسیاری تاسیس کننده محله حکیمیه عنوان می کنند. پس از اینکه حکومت ناصرالدین شاه به اتمام رسید علینقی خان دهکده های موجود در این منطقه را خریداری کرد و با است.فاده از اسم خود آن را نامگذاری کرد. این محله که امروزه بیشتر به عنوان میزبان دانشگاههای متعدد شناخته می شود خانه های سازمانی متعددی را نیز در خود جای داده و یکی از محله های اصلی شرق تهران به حساب می آید. ساختار مدرن و جدید حکیمیه از سال ۵ آغاز شد ولی دهه هفتاد را می توان به عنوان نقطه عطفی برای این محله در نظر گرفت.
شرق تهران از بافت قدیمی برخوردار است.. قدمت این مناطق بیشتر از غرب تهران است. و در اصل باید گفت که تهران به دلیل وجود کوههای شرقی، از غرب توسعه یافته و هنوز نیز در حال گسترش است.. البته برخی از مناطق بافت جدیدتری دارند. اگر میخواهید بافت مدرنتری را در شرق تهران برای سکونت انتخاب کنید، پیشنهاد ما
از موضوعات فنی مهم در توسعه و تولید قطعات خودرویی، اطلاع از ارتباط سیستمی و بالادستی قطعات در مجموعه خودرو است.. فقدان و یا ناکافی بودن این اطلاعات بالادستی در مجموعه های تحقیق و توسعه خودروسازان، با ایجاد ضعف در تهیه اسناد ارتباط سیستمی، الزامات و رویه های تست، روند توسعه قطعات خودرویی را با مشکل روبه رو می سازد و درنتیجه آن، مشکلات مزمن با ریشه نامعلومی را در مسیر داخلی سازی یا توسعه این قطعات ایجاد می کند. همچنین تکیه بیش ازحد به اخذ تاییدیه های خارجی باعث وابستگی به مجموعه های است.انداری خارج از کشور موانعی جدی بر سر راه توسعه قطعات خودرویی ایجاد می کند.
امروز قطعه سازی در بخشهای مختلف کابرد دارد و تقریبا با مکانیزه شدن خطهای تولید، قطعهسازی از ضروریات هر بخش صنعتی می باشد. واحدهای تخصصی قطعهسازی با کمکردن هزینههای راهاندازی مسیر را برای صنعتگران هموار و بخش تولید را در مدار نگه می دارند.
ساخت مواد صنعتی با است.فاده از پرینتر سه بعدی در انواع مهندسی از جمله مهندسی مکانیک ارائه می شود. چاپ سه بعدی در فلز امکان ایجاد اشیائی با شکل های پیچیدهای را می دهد که، یا ساختن آن غیرممکن است. و یا تولید آن با است.فاده از سایر فن آوری ها بسیار گران تمام می شود.
متاسفانه فهم اشتباه مسئولین امر از پلتفرم، بزرگترین معضلی است. که در شرایط کنونی، صنعت خودروی کشور از آن رنج می برد. پلتفرم در اصل مجموعه ای از اشتراکات خودرو شامل قطعات فیزیکی، زیرساخت تولید، خطوط و امکانات تولید، نیروی انسانی و تمام مواردی است. که بین خانواده ای از محصولات، قابلیت اشتراک گذاری دارد.
مهندسی معکوس یا Reverse Engineering یکی از واژه هایی است. که طی دهه های اخیر بسیار بیشتر از گذشته مورد است.فاده قرار میگیرد و حتی در ادبیات عمومی و اجتماعی هم وارد شده است..اگر چه بر اساس نوع کاربرد و رشتهای که در مورد آن صحبت میکنیم، معنا و مفهوم مهندسی معکوس تفاوت خواهد داشت، اما شاید بتوان تعریف زیر را به عنوان یک تعریف مختصر و مفید از مهندسی معکوس پذیرفت: