مفتول سازی در تهران ( مشاوره و اجرا )

Wire making-1
Wire making-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .



از دههٔ چهل تا ۵، از سینمای فعال شهر تهران، نام بیش از یک سوم آن‌ها خارجی بود. در این دوران شمار قابل توجهی از سینماهای نوین تهران در اختیار شرکت‌های خارجی بود. همچنین به گزارش دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی وزارت فرهنگ و هنر، از فیلم نمایش داده شده در سال ۵ در تهران، فیلم ایرانی، فیلم آمریکایی و دیگر فیلم‌ها نیز از کشورهای انگلستان، فرانسه، ایتالیا، هندوستان، ژاپن، هنگ کنگ و شوروی بوده‌اند.

در برخی منابع اعلام شده‌است که نخستین بیمارستان تهران، در سال تأسیس شده‌است؛ اما در منابع دیگر اعلام شده‌است که نخستین بیمارستان تهران، در سال ۵۵ با نام مریضخانهٔ دولتی تأسیس شده‌است که نام آن، در سال برای قدردانی از

تهران به‌عنوان پایتخت ایران، هنگام شکل‌گیری مساحتی حدود کیلومتر مربع داشت. تغییرات سیاسی و افزایش جمعیت، شهر را دستخوش دگرگونی منطقه‌ای کرد و مساحت آن افزایش یافت؛ به‌طوری که در سال ، نخستین طرح جامع شهر تهران ابلاغ شد که در آن مساحت شهر با افزایشی خیره‌کننده به ۸ کیلومتر مربع رسید. تهران با این مساحت به منطقه تقسیم شده بود.


متناسب با ابعاد شمش و قطر مفتول مورد نیاز، شمش سرخ شده قبل از رسیدن به دمای درجه اسانتیگراد از تعداد مشخصی غلطک نورد عبور کرده و سپس توسط کویلرهای مخصوص به صورت کلاف (وایرود) در می آید. همانگونه که ریخته گری شمش و درستی درصد عناصر موجود در آلیاژها از اهمیت بالایی برخوردار است.، نورد این شمش و تکنیک تبدیل آن به مفتول نیز برای کارخانجات مصرف کننده بعدی (صنایع کشش) اهمیت حیاتی دارد.

در پایان این بحث مختصری در خصوص دوزه کشش یکی از بخش های به کار رفته در دستگاه کشش مفتول صحبت می کنیم. پیش از آن یادآوری می کنیم که عملیات کشش مفتول در جهت کاهش قطر یا تغییر شکل سطح مقطع مفتول صورت می گیرد. طرای دوزه های کشش بستگی زیادی به نوع و جنس مفتولی که باید توسط آنها کشیده شود دارد. در تصویر شماره اجزای اصلی و زوایای مختلف یک دستگاه  دوزه کشش به تصویر کشیده شده است..

بهترین کیفیت تولید مفتول گالوانیزه در این است. که که دمای مذکور با سرعت زیادی به حدود ۵۸ درجه برسد. در مراحل تولید شمش و نورد آن مشکلات و معایبی ممکن است. بروز کند که در نتیجه آن مفتول تولید شده (وایرود) دارای نواقصی باشد. در اینجا به برخی از این عیوب به صورت مختصر اشاره ای خواهیم داشت. بعضا در کارخانجات کشش مفتول مشاهده می شود که مفتول کشیده شده دارای درز طولی می باشد و با خم کردن مفتول این درز باز شده و کاملا مشهود می گردد. این عیب بر می گردد به کارخانه ذوب، یعنی هنگام ریخته گری و خنک کردن شمش مشکلی وجود داشته که باعث ایجاد شکاف یا درز کوچکی در شمش گردیده و عيب از چشم آزمایشگاه کنترل کیفیت کارخانه نیز به دور مانده است.. این درز در کارخانجات نورد و کشش از بین نمی رود بلکه نازک تر شده و در اطول محصول ادامه می یابد. در این دو کارخانه هر جا این عیب مشاهده گردید، می بایست ادامه اکار متوقف شود، زیرا اگر این شمش به مفتولی به قطر یک میلیمتر هم تبدیل شود این درز وجود خواهد داشت و از بین نمی رود.



( مشاوره و اجرا ) های دیگر در تهران