نورد فلزات در شمال تهران ( مشاوره و اجرا )

Metal rolling-1
Metal rolling-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .



محله های شمال تهران یکی دیگر از مناطق پایتخت را تشکیل داده اند و آن هم منطقه است.. این منطقه از جنوب با جاده مخصوص، از شرق با بزرگراه اشرفی اصفهانی و محمد علی جناح، از غرب با رودخانه کن و همچنین از شمال با رشته کوه  البرز همسایگی دارد. جالب است. بدانید که محله های مختلفی در این منطقه وجود دارد که در ادامه به معرفی آن ها پرداخته ایم.

همانگونه که پیش از این نیز در مقاله محله های غرب تهران اشاره کرده بودیم ، به صورت کلی تهران به چهار منطقه تقسیم می شود. از میان این چهار منطقه شمال تهران با وجود اینکه کمترین میزان جمعیت را در خود جای داده است. ولی از نظر اتقصادی بیشترین میزان سرمایه در آنجا تجمع کرده است.. محله های این بخش از تهران دارای فرهنگ ، ساختار و شرایط منحصر به فردی هستند بر روی کیفیت زندگی در این محله ها تاثیر بسزایی گذاشته است.. محله های شمالی تهران که تعداد آن ها نسبت به غرب به مراتب بیشتر می باشد (این مسئله ناشی از تفکیک بندی و دسته بندی متفاوت شمال تهران می باشد) از آن رو ما در وب سایت هومتیک قصد داریم ابتدا برای شما جدولی از تمامی این محله ها ایجاد کرده و سپس از نقطه نظر تاریخی نگاهی به مهم ترین محله های شمال تهران می اندازیم.

محله های شمال تهران واقع در منطقه شامل مورد می باشند. به طور کلی از محله های شمال تهران که در منطقه قرار دارند می توان به محله های: تجریش، دربند، ازگل، اقدسیه، زعفرانیه، اوین، شهرک نفت، چیذر، دارآباد، ولنجک، جوزستان، امام زاده قاسم، شهرک محلاتی، فرمانیه، فرشته، قیطریه، کاشانک، دزاشیب، محمودیه، سوهانک، آجودانیه، جماران، الهیه، نیاوران، کاشانک، باغ فردوس، کامرانیه اشاره کرد. این محله ها دارای شهرت بسیار زیادی می باشد و نیمی از جاذبه های گردشگری پایتخت را در خود جای داده اند.


در این روش، شمش فلزی به صورت خمیری یا گداخته از بین دو غلتک عبور می‌کند تا تبدیل به ورق شود. با توجه به این که وقتی دمای فلز بالا باشد، راحت‌تر می‌توان به آن شکل و ضخامت آن را کاهش داد، در روش نورد گرم، دستگاه نیاز به تولید انرژی کمتری دارد. از طرفی دیگر، با توجه به نرم بودن ماده‌ی اولیه، است.فاده از این روش در تولید ورق‌هایی که باید ضخامت خیلی نازکی داشته باشند، رواج دارد.

نورد مقاطع از فرآیند شکل دهی فلزات است.. این روش به گونه ای است. که قطعه فلزی از میان یک جفت غلتک برای خم شدن یا تغییر شکل به پروفیل موردنظر، با سطح مقطع ثابت عبور داده می شود. از پروفیل های ساختمانی تولید شده از این روش می‎توان به پروفیل I شکل، U شکل، T شکل و H شکل اشاره کرد. هم چنین پروفیل های گرد و مربعی توخالی، میلگردها و ریل های خط راه آهن نیز محصولات تولید شده از نورد مقاطع است..

نورد (Rolling) یکی از روش‌های شکل‌دهی موادِ دارای قابلیت موم‌سانی می باشد. در دماهای پایین و نزدیک به دمای اتاق تنها فلزات و برخی از پلیمرها توان موم‌سانی مناسب از خود نشان می‌دهند برای افزایش این قابلیت و همچنین شکل‌دهی موادی که در دماهای پایین نورد آن‌ها امکان‌پذیر نیست، از نورد گرم است.فاده می‌شود.



( مشاوره و اجرا ) های دیگر در شمال تهران