خرید ضایعات مواد معدنی در ورامین

Mineral waste-1
Mineral waste-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


ورامین در ماقبل دِیْهی بوده‌است و اکنون قَصَبه شده و دارالملک آن تومان گشته. طولش از جزایر خالدات عزکه و عرض از خط است.وا لهکط، در آب‌وهوا خوش‌تر از ری است. و در محصول پنبه و غله و میوه‌ها و مانند آن، اهل آنجا شیعه اثنی‌عشریند و تکبّر بر طبعشان غالب بود.

همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم، ورامین یکی از تاریخی‌ترین شهرستان‌های است.ان تهران به حساب می‌آید. از این رو آثار تاریخی فراوانی در این شهرستان وجود دارد. معروف‌ترین اثر تاریخی ورامین، برج علاءالدین است.. این برج تاریخی در مرکز ورامین و با فاصله‌ کمی در شمال مسجد جامع ورامین دیده می‌شود. ساخت برج علاءالدین به اواخر سده‌ قمری و به دوره‌ تاریخی ایلخانیان باز می‌گردد. این برج یک برج آرامگاهی است. و در آن مقبره حسن علاءالدوله، حاکم ری دیده می‌شود.

چند دکان کوچک نانوایی، قصابی، عطاری، دو قهوه‌خانه و یک سلمانی که همه آن‌ها برای سد جوع و رفع احتیاجات خیلی ابتدایی زندگی بود تشکیل میدان ورامین را می‌داد. میدان و آدمهایش زیر خورشید قهار، نیم سوخته، نیم بریان شده، آرزوی اولین نسیم غروب و سایه شب را می‌کردند. آدمها، دکانها، درختها و جانوران از کار و جنبش افتاده بودند. هوای گرمی روی سر آن‌ها سنگینی می‌کرد و گرد وغبار نرمی جلو آسمان لاجوردی موج می‌زد که به واسطه آمد و شد اتومبیلها پیوسته به غلظت آن می‌افزود. یک طرف میدان درخت چنار کهنی بود که میان تنه اش پوک و ریخته بود ولی با سماجت هرچه تمامتر شاخه‌های کج وکوله نقرسی خود را گسترده بود و زیر سایه برگ‌های خاک آلودش یک سکوی پهن بزرگ زده بودند که دو پسربچه در آنجا به آواز رسا شیربرنج و تخمه کدو می‌فروختند. آب گل آلود غلیظی از میان جوی جلوی قهوه‌خانه به زحمت خودش را می‌کشاند و رد می‌شد. تنها بنایی که جلب نظر را می‌کرد برج معروف ورامین بود که نصف تنه است.وانه‌ای ترک ترک آن با سر مخروطی پیدا بود. گنجشک‌هایی که لای درز آجرهای ریخته آن لانه کرده بودند، آن‌ها هم از شدت گرما خاموش و چرت می‌زدند فقط صدای ناله سگی فاصله به فاصله سکوت را می‌شکست…


یکــی از مهمتریــن مشکلات زیســت محیطــی در صنعــت ســنگ ســاختمانی حجــم بســیار بالای تولیــد ضایعــات اســت. بــه طــور متوســط در هنــگام تولیــد بلوک هــای سـنگی در معـدن - درصـد، در هنـگام حمـل و نقـل و فـرآوری - درصـد و در مجمـوع حـدوداً - درصد وزنــی ســنگ خــام اســتخراج شــده بــه ضایعــات تبدیــل میشــود. ایــن ضایعــات اکثــراً بــه صــورت دمپ هــای باطلـه در نقـاط مختلـف بـه روی هـم دپـو میشـود کـه بـه مـرور زمـان بـا انجـام واکنشهـای فیزیکـی و شـیمیایی بـر اکوسیسـتم منطقـه تاثیـر منفـی خواهـد داشـت. ایـن حجـم عظیــم ضایعــات عــاوه بــر مشــکالت زیســت محیطــی بــه لحــاظ جمــعآوری، بارگیــری و باربــری آنهــا تــا محــل دمـپ هزینه هـای سـنگینی را نیـز بـر صاحبـان ایـن صنعـت تحمیــل میکنــد. در مراحــل مختلــف برداشــت و فــرآوری ســنگهای سـاختمانی روش هـای بـرای کاهـش اثـرات زیسـت محیطـی حاصـل از ضایعـات آنهـا وجـود دارد کـه در جـدول آورده شــده اســت.

مورد بعدی که در پلاستیک سازی و صنعت پلیمر کاربرد دارد پلی وینیل کلراید نام دارد که برای ساخت محصولاتی مانند: لوله پلیکا و بطری روغن مایع است.فاده می شود. این مواد سخت بازیافت هستند و در صورتی که در معرض حرارت قرار گیرند تولید گاز های سمی می کنند. به همین دلیل بازیافت این مواد بسیار سخت می باشد و قیمت و خریدار این نوع از ضایعات پلاستیکی نیز کمتر می باشد.

بلــوک هــای معیــوب و بلــوک هــای بــزرگ و بــدون شــکل را میتـوان در تولیـد عناصـر ارزان قیمـت بـرای مصـارف خارجـی ماننــد ســنگ فرشها، لبــه پیاده روهــا و دیوارهــای خشــک و یــا سـنگ آرمـور اسـتفاده کـرد. اگـر بلـوک هـا در هیـچ یـک از ایـن مـوارد قابـل اسـتفاده نباشـند، همیشـه مـی تـوان آنهـا را خـرد و بـه عنـوان سـنگدانه اسـتفاده کـرد. ذرات بـا ابعـاد کوچـک ماننـد شـن و ماسـه مـی تواننـد در سـاخت مـواد افزودنـی سـاختمانی، گــچ و مــواد پرکننــده اســتفاده شــوند و یــا مــی تواننــد بــرای تولیـد مـواد معدنـی صنعتـی اسـتفاده شـوند. از ضایعـات آهکـی بــه دلیــل محتــوای بــاالی CaCO مــی تــوان بــرای اســتخراج آهــک بــرای مصــارف صنعتــی یــا کشــاورزی اســتفاده کــرد در حالــی کــه میتــوان از گرانیــت بــرای اســتخراج ماســه ســیلیس اسـتفاده کـرد.



( خرید ) های دیگر