ضایعات مواد غذایی و کشاورزی در تهران ( خرید )

Food and agricultural waste-1
Food and agricultural waste-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .



طبق آمار سال ، ردیف مسکن، آب، برق و گاز، با سهمی معادل / درصد، بیشترین سهم از متوسط هزینهٔ ناخالص یک خانوار ساکن تهران را به خود اختصاص داده‌است؛ پس از آن نیز ردیف خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها با سهم ۵/ درصدی قرار دارد.

مطالعات نخستین طرح جامع تهران در سال ۵ آغاز شد و در به تصویب رسید. در این برهه، تهران حدود ۸ کیلومتر مربع وسعت داشت و جمعیت آن به ٫ میلیون نفر می‌رسید. این طرح، گسترش شهر تهران را به دلیل وجود ارتفاعات در شمال و شرق و نامناسب بودن زمین‌های جنوبی، در منطقهٔ غرب تعیین کرد و سطح شهر را به ده منطقه با مراکز مجهز تقسیم و شبکه‌ای از آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها را نیز پیشنهاد کرد.

رشته‌کوه البرز به قسمت شرقی، مرکزی و غربی تقسیم می‌شود. است.ان تهران در بخش مرکزی این رشته‌کوه جای دارد. بخش مرکزی رشته‌کوه البرز به قسمت شمالی، میانی و جنوبی تقسیم می‌شود. بخش محدودی از این ارتفاعات در است.ان تهران و مابقی در است.ان مازندران واقع شده‌است.


     اطلاعات حاصل از گزارش هاي موجود در زمینه ضايعات غذایی در ایران بسیار متنوع هستند. گزارش مراجع رسمی کشور در سال نشان دهنده متوسط ​​. درصد ضايعات در محصولات کشاورزی بوده است. []. بر اساس این گزارش، ارزش ضايعات محصولات کشاورزی برابر با حدود درصد درآمد ملی از صادرات نفت درآن سال بوده است.. در سطح ملي بیشترین ضايعات متوجه میوه ها و محصولات باغی و كم­ترين ضايعات متوجه شیلات و غذاهای دریایی می گردد. در آن زمان برمبنای ماده قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی وفرهنگی جمهوری اسلامی ، دولت موظف به كاهش درصدي سطح ضايعات در بخش كشاورزي بوده كه متاسفانه اين هدف محقق نشده است. .

   در کفه تقاضا، پسمانده غذا و مواد غذایی فاسدشده اغلب به عنوان زباله تر دور ریخته می شوند. زباله تر عمدتا متشکل از بخش های خوراکی و غیر خوراکی مواد غذايي، و دیگر زباله های آلی فاسد شدنی است.. ميزان دفع زباله در ایران حدود میلیون تن در سال تخمین زده شده[]، و به گفته منابع آگاه بین تا درصد از این حجم زباله، زباله تر است. [، ، و ] . دفع زباله در جمهوری اسلامی ایران یک مسئله بسیار پرچالش است.: از حجم روزافزون زباله تولیدشده، فقط درصد آن بازيافت شده، و درصد آن طبق است.انداردهای بهداشتی دفن می شود؛ بقیه زباله ها یا در سطح زمین دفع شده و یا به صورت غیراستاندارد دفن مي شوند [] . بدون شک زباله تر یکی از نامطلوب ترین و خطرناک ترین آلاینده های تولیدشونده در جامعه بشری است. : این مواد موجب بیماری زایی، تولید و انتشارگازهای گلخانه ای

زنجیره های تامین برنج کشور نیز مبتلا به ناکارآیی و اتلاف های غیرقابل پذیرش هستند. به گفته ش.اسدي( از کارشناسان موسسه تحقیقاتي برنج ایران) به دلیل فقدان ماشین آلات کارآمد، و نارسایی دانش و آموزش منابع انسانی در عملیات فرآوري برنج، درصد از تولید برنج ایران به برنج شکسته تبدیل می شود. او به علاوه بیان کرده که در مواقع اشباع بازارهای کشور از برنج واراداتی، انبارداری بلندمدت برنج توليد داخل موجب افت کیفی برنج داخلی مورد عرضه در بازار و افزایش ضایعات آن در مرحله مصرف می شود][.



( خرید ) های دیگر در تهران