لازم به ذکر است. که این انبارها در دورانهای زندیه و قاجاریه در ایران بیشتر ساخته شد و در رباط کریم برای تامین یخ این منطقه و کاروانیان سه انبار یخی در فواصل مختلف وجود داشت که در اصطلاح محلی به یخچال معروف بودند. از این انبارها تا حدود سال پیش نیز است.فاده میشده است. که با جایگزین شدن یخچالهای برقی این انبارها عملاً است.فاده خود را از دست دادند.
در سه طرف حیاط مرکزی سه ایوان وجود دارد که عرض این ایوانها حدود پنج متر است.. طرح ساختمان این کاروانسرا به طرح مسجد جامع ساوه شباهت دارد. این مسجد در فاصله تقریباً کیلومتری از کاروانسرا قرار گرفته. در مسجد جامع در دوران صفوی تغییرات جزئی انجام گرفته و تنها اختلاف مسجد جامع ساوه با کاروانسرای رباط کریم این است. که در کارونسرای سنگی فضای خالی گوشهها را با اتاقهای گنبد داری پر کردهاند.
بعد از این که آقا محمد خان قاجار تهران را به پایتختی انتخاب و به عمران و آبادی آن همت گماشت و تهران مرکز دوائر دولتی و حکومتی شد لاجرم از نقاط مختلف مملکت مراجعات مردم برای رفع نیازها و مشکلات اداری و غیره که قبل از آن به اصفهان و قزوین بود بیشتر به تهران متوجه شد و بنابراین، مردمِ مناطق جنوبی مملکت از جمله
به دلیل تغییرات زیاد در تصمیمات خودروسازان، معمولا پروژه های بزرگ و بلندمدت از جنس توسعه محصول، ناقص رها شده و بازگشت هزینه مالی و زمانی سرمایه گذاران در حوزه قطعه سازی محصول جدید دچار چالش جدی می شود. این موضوع در کنار بدهی های بالا و بلندمدت خودروسازان به قطعه سازان، همواره اعتماد قطعه سازان جهت همراهی با خودروسازان در راستای توسعه محصول را سلب می کند.
امروز قطعه سازی در بخشهای مختلف کابرد دارد و تقریبا با مکانیزه شدن خطهای تولید، قطعهسازی از ضروریات هر بخش صنعتی می باشد. واحدهای تخصصی قطعهسازی با کمکردن هزینههای راهاندازی مسیر را برای صنعتگران هموار و بخش تولید را در مدار نگه می دارند.
تزریق پلاستیک یکی از پرکاربردترین روش های تولید قطعات می باشد که در حال حاضر محبوبیت زیادی دارد در این روش با انتخاب ماده اولیه مرغوب قالب ساز قالب ساخته شده را در دستگاه تزریق پلاستیک قرار داده وشروع به تولید انبوه از روش پاشش ماده مذاب به اصطلاح پلاستیکی می نماید.
صنعت خودرو یکی از صنایع مادر کشور است.. این صنعت برای حرکت و چرخه تولید نیازمند یک صنعت تولید قطعات خودرو به عنوان پشتیبان می باشد. بنابراین، صنعت قطعه سازی از اهمیت بسیاری برخوردار است.. چالش هایی که در صنعت قطعه سازی برای دو خودروساز بزرگ کشور وجود دارد، موجب شده تا صنعت خودروسازی با مشکلاتی مواجه شود. همچنین چالش های موجود در بخش قطعه سازی، سبب شده تا صنعت خودرو نتواند به عنوان یک مزیت رقابتی در صنعت ایران قلمداد شود. برای برطرف کردن برخی از این چالش ها، رسیدن به خودکفایی تولید قطعات نیاز است..
در گذشته برای انجام کاری و یا سهولت در انجام آن، وسیله ای ساخته می شد که کارها بهتر انجام شود. حتی ساخت سرنیزه فلزی و فولادی را هم می توان گفت به نوعی ساخت قطعه است که برای عملکرد بهتر نیزه ایجاد شده است.. امروزه قطعات صنعتی در کنار هم قرار می گیرند و دستگاه پیچیده ای را می سازند. اما باید در ساخت قطعه صنعتی دقت کرد و نکاتی را در نظر گرفت تا به کارکرد کل دستگاه آسیب نرساند.