برج علاءالدوله یا برج آرامگاه علاءالدین به سیدفخرالدین حسن علاءالدوله (سلطان علاءالدین خوارزم شاه) تعلق دارد که گفته میشود در منطقه نفوذ زیادی داشته است. و بر این منطقه حکومت میکرد. این برج تاریخی در سال ۵ هجری شمسی احداث شده است.. طراحی این برج ترکیبی از معماری زمان مغول، دوره آق قویوتلو و قره قزیونلو است.. این برج با ارتفاع حدود متر، در نزدیکی شمال مسجد جامع ورامین قرار دارد و از دو قسمت اصلی تشکیل شده است.. قسمت اول با بدنهای مدور به ارتفاع متر که بخش اصلی بنا را تشکیل میدهد و قسمت دوم که شامل گنبدی مخروطی شکل و بزرگ به ارتفاع ۵ متر است. و روی قسمت اول قرار دارد. کتیبهای در محل اتصال بخش است.وانهای و بخش مخروطی برج وجود داشت که متاسفانه بخشی از آن از بین رفته است. و قابل خواندن نیست. این کتیبه مربوط به اواخر قرن هفت هجری است.. برج علاءالدوله به گورهای سلطنتی شباهت دارد و جز بناهای مذهبی شمرده نمیشود. اجساد در این بناها در سرداب نگهداری میشدند. مردم ورامین این برج را متعلق به رهگذری میدانند که در اوایل قرن حاضر بعد از فوت در این محل دفن شده است..
بقعهٔ امامزاده یحیی در جنوب شرقی ورامین در محلهٔ کهنه گل قرار گرفتهاست. تاریخ بنای بقعه، سال هجری قمری است.. مقبره گنبد بزرگ آجری دارد و در بدنهاش هشت دریچهٔ مشبک ساخته شدهاست. صحن بنا به شکل برج، چهار کنج طاقنما دارد. در قسمت پایین دیوارهٔ صحن، گچبریهایی وجود دارد و در پایین آنها نیز کاشیهای بزرگ و زیبایی با جلای فلزی به کار رفتهاست.
یکی از مکانهای طبیعی و بکر شهرستان ورامین، دشت ورامین است.. این دشت در ناحیه کویر مرکزی ایران و در کیلومتری جنوبشرقی تهران قرار دارد. دشت ورامین یکی از حاصلخیزترین زمینهای کشاورزی است.ان تهران به حساب میآید و بسترگاه کشت بسیاری از سبزیجات و صیفیجات پایتخت است.. آب مورد نیاز برای کشاورزی در دشت ورامین از رودخانه جاجرود (یکی از مهمترین رودخانههای است.ان تهران) تامین میگردد. بازدید از دشت ورامین برای عموم آزاد است. و شما میتوانید در روزهای آخر هفته به این دشت مراجعه کنید و از طبیعت بینظیر آن لذت ببرید.
پژوهشکده امیر کبیر ایرانیان متشکل از جمعی از متخصصین صنعت و دانشگاه می باشد که از سال بطور رسمی از پارک علم و فناوری یزد فعالیت خود را در زمینه آموزش و خدمات تحقیقاتی به مراکز صنعتی و سازمانها آغاز نمود بطوریکه در این سالها در زمینه آموزش تحقیقات به اعضا هیات علمی و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی در بسیاری از دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی کشور
امروز قطعه سازی در بخش های مختلف کابرد دارد و تقریبا با مکانیزه شدن خط های تولید ، قطعه سازی از ضروریات هر بخش صنعتی می باشد. واحد های تخصصی قطعه سازی با کم کردن هزینه های راه اندازی مسیر را برای صنعتگران هموار و بخش تولید را در مدار نگه می دارند.
مطابق نظر فعالان صنعتی کشور، عرضه ارز به نرخ رسمی به واحد های تولید قطعات و پرداخت تسهیلات مناسب نوسازی خطوط تولید از جمله حمایت های دولتی است. كه باید در جهت توسعه صادرات قطعات انجام گیرد و از طرفی برای موفقیت در مسیر توسعه صادرات تولیدكنندگان نیز باید تلاش كنند تا از نظر كیفیت در سطح است.اندارد های بین المللی باشند.
مهندسی معکوس یا Reverse Engineering یکی از واژه هایی است. که طی دهه های اخیر بسیار بیشتر از گذشته مورد است.فاده قرار میگیرد و حتی در ادبیات عمومی و اجتماعی هم وارد شده است..اگر چه بر اساس نوع کاربرد و رشتهای که در مورد آن صحبت میکنیم، معنا و مفهوم مهندسی معکوس تفاوت خواهد داشت، اما شاید بتوان تعریف زیر را به عنوان یک تعریف مختصر و مفید از مهندسی معکوس پذیرفت:
از آن جایی که صنعت خودروسازی کشور با بیش از صنعت دیگر در ارتباط است.، وجود است.راتژی بلندمدت در این صنعت بسیار ضروری به نظر می رسد. یکی از این است.راتژی ها، وجود صنعت قطعه سازی می باشد. برای ورود به صنعت تولید قطعات خودرو چالش هایی مربوط به حوزه مدیریت، ساختار زنجیره تامین، مباحث فنی و کیفی و مباحث اقتصادی وجود دارد. از طرفی نبود پلتفرم واحد موجب ایمنی نامطلوب خودروها، از دست رفتن بازارهای صادراتی، مقاومت نداشتن در برابر تحریم و کیفیت پایین خودروهای داخلی و موارد دیگری شده است.