به علاوه در تخریب آسفالت خیابان ها جهت تجدید بنای آن می توان از لودرهای با جام و دندانه دار است.فاده نمود. در مواقعی که ضخامت آسفالت زیاد باشد بهتر است. لودر را با خراشنده ای (Ripers) که به پشت آن بسته می شود، کامل کرد . بدین ترتیب هم می تواند زمین را بکند و هم بارگیری کند.
با توجه به ویژگی های بالا، می توان لودر را به نوعی آچار فرانسه صنعت راهسازی نامید. همچنین ماشینی است. که در حوادث طبیعی نیز بسیار پرکاربرد است.. به طور مثال در حوادث زلزله، آتش سوزی، برف، سیل و… همیشه مورد است.فاده قرار می گیرد.
در مورد سرعت این دو نوع لورد باید گفت که سرعت لودر زنجیردار خیلی کمتر از لودر لاستیک دار بوده، به همین علت در مواردی که فاصله حمل مواد و بازگشت به محل بارگیری زیاد باشد ، راندمان این ماشین نسبت به نوع لاستیک دار پایین تر خواهد بود.
به همین خاطر برای افزایش اصطکاک لاستیک ها با سطح زمین از زنجیرهای سیمی برای محافظت لاستیک ها است.فاده می شود. همچنین نوعی از لاستیک های جدید ساخته شده که دارای عاجهای بسیار ضخیم هستند و توانایی کار درمناطق سنگی را دارند. این لودرها دارای دو نوع "معمولی" و "کمرشکن" هستند.
نوع کمرشکن لاستیک ها بیشتر در لودرهای بزرگ بکاربرده میشوند و دارای نوعی شاسی است. که قسمت عقب لودر را به قسمت جلو توسط یک مفصل متصل میکند. این حالت مفصل مانند، قدرت مانور و شعاع گردش ماشین را نسبت به شاسیهای ثابت (غیر مفصلی) بیشتر میکند.