بر اساس اطلاعات سرشماری در سال ۸۵ جمعیت شهرستان فیروزکوه ۸ نفر بودهاست که ۵نفر (۸/۵٪) ساکن مناطق روستایی و نفر(/۵٪) ساکن منطقه شهری بودهاند کودکان زیر یکسال /٪ از جمعیت شهرستان را به خود اختصاص دادهاند و زنان تا ساله ٪ از جمعیت را از آن خود نمودهاند همچنین سالمندان ۵٪ از جمعیت را تشکیل میدهند که ٪ از جمعیت سالمند این شهرستان در روستاها بهسر میبرند. تعداد مدارس شهرستان در کلیه مقاطع مدرسه میباشد که دانش آموزان مشغول به تحصیل حدود ٪ جمعیت را به خود اختصاص دادهاست. اساس محور اقتصادی شهرستان فعالیتهای باغداری و دامپروری میباشد. فیروزکوه با داشتن ۵ هکتار اراضی زیر کشت /درصد از اراضی زیر کشت است.ان را دارا بودهاست از این میزان اراضی ۸ درصد به کشت محصولات سالانه و درصد ما بقی به تولیدات محصولات باغی اختصاص داشتهاست، که از این میان گندم و جو به عنوان مهمترین محصولات کشاورزی و سیب، قیسی و گردو نیز از مهمترین محصولات باغی این شهرستان بحساب میآید. در بخش دامپروری علیرغم وجود است.عدادهای بالقوه فراوان شهرستان تا به حال قادر به است.فاده بهینه از این موهبت خدادادی نبودهاست بخش دامپروری شهرستان تنها توان تولید ۵تن شیر یعنی دو درصد شیر تولیدی است.ان و ۸ تن کود (/ درصد تولید است.ان) را داشتهاست در بخش صنعت و معدن از وضعیت مناسبتری برخوردار میباشد وجود معادن شن و ماسه، سنگهای لاشه ساختمانی، آهک سیلیس و کائولن و کارخانه سیمان و
اولین راه آهنی که در ایران احداث شد از شاهی یا همان قائمشهر کنونی تا بندر شاه یا همان بندر ترکمن امروزی میرفت. بعد از راه افتادن اولین قطار از ساری تا بندر ترکمن، پروژههای بیشتر و وسیعتری در سطح کشور شروع به کار کرد که راه آهن البرز یکی از آنها بود.
اگر میخواهید در میان تمام جاذبههای طبیعی فیروزکوه و تهران، جایی را انتخاب کنید که طبیعت بکر و کوچهباغهای آرام و زیبا داشته باشد، روستای سیمین دشت برای شما بهترین انتخاب است.. اولین نکته درباره این روستا این است. که در منطقهای کوهستانی قرار گرفته است.. ارتفاع کوههایی که این روستا را احاطه کردهاند، گاهی تا متر نیز میرسند.
به علت کم شدن طول دستگاه دارای قدرت مانور بالایی بوده و با توجه به نزدیک شدن فاصله بین بار و دستگاه دارای افت ظرفیت بسیار کم می باشد . دستگاه های ریچتراک شرکت یونگ هاینریش آلمان از وزن تا / تن و تا ارتفاع متر قادر به بارگذاری و باربرداری می باشد.
در بین سالهای - توسعه و بهبود مستمر در ساخت و است.فاده از لیفتراک شتاب بیشتری گرفت و با شروع جنگ جهانی دوم به اوج خود رسید. در طول جنگ، روش های موثر بیشتری برای انبار کردن مواد و بارها توسط لیفتراک ها ابداع گردید.
انبارهای بزرگتر و جدیدتر، نیازمند لیفترک هایی بودند که قابلیت مانور و حرکت بیشتری داشته و بتواند بارهای سنگین تر و بزرگتری را در ارتفاع بیشتر و با ایمنی بالاتر در کمترین زمان ممکن جا به جا کنند. ازاین رو صنعت ساخت لیفتراک در آن سال ها دیگر بار دستخوش دگرگونی شد تا پاسخگوی نیازهای جدید بازار شود.
در سال میلادی شرکت راه آهن پنسیلوانیای آمریکا، از سکو های کاری که با باتری کار می کرد و روی کامیون نصب شده بود برای جا به جایی بار در ایستگاه های راه آهن است.فاده می کرد. در جنگ جهانی اول پیشرفت های قابل ملاحظه ای برای جا به جایی تجهیزات جنگی و ادوات نظامی صورت پذیرفت زیرا به دلیل جنگ و در نتیجه کاهش شدید نیروی انسانی، ضرورت ساخت و تولید انواع مختلف تجهیزات جا به جایی بار و مواد، بیش از پیش نمایان شد. در سال شرکت امریکایی کلارک (CLARK) طراحی، ساخت و است.فاده از تراکتورهای مشابه لیفتراک را در کارخانه هایش به اجرا درآورد و در سال اولین لیفتراک ها توسط دو شرکت YALE و TOW MOTOR ساخته و به بازار معرفی شد.
از اواسط قرن نوزدهم تا امروز پیشرفت های زیادی در صنعت لیفتراک سازی صورت گرفته و لیفتراک های مدرن با قابلیت های فراوان طراحی و ساخته شده اند. امروزه نیز شرکت های بزرگ لیفتراک سازی مشغول پژوهش برای ساخت لیفتراک هایی هستند که علاوه بر داشتن قابلیت های فراوان، از لحاظ ایمنی مناسب تر بوده و با محیط زیست هم سازگارتر باشند.