هم اکنون موضوع کاهش تعرفه های واردات خودروهای دست دوم و تبلیغات وسیعی با عنوان «خودروهای ارزان قیمت» از سوی واسطه ها و عده ای از تجار دنبال می شود که در صورت عدم تحرک لازم دولت و خودروسازان و نظام بانکی در جهت جلب رضایت مشتریان، رانندگان و موسسات حمل ونقل، فشار آنها برای باز کردن درها و کاهش تعرفه ها و واردات رنگارنگ خودروهای دست دوم افزایش خواهد یافت.
برابر آمار رسمی وزارت صنایع و معادن، تولید انواع کامیون، کامیونت و کشنده توسط شرکتهای سایپادیزل و ایران خودرودیزل در هفت ماهه سال جاری دستگاه بوده است.. امسال تولید انواع کامیون و کامیونت دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل درصد رشد داشته است. و میزان تولید کشنده نیز با درصد رشد دستگاه بوده است..
ضرورت نوسازی ناوگان حمل ونقل ایران با است.فاده از خودروهای نو و برخوردار از تکنولوژی روز و متکی بر توان ساخت داخل، غیرقابل اجتناب است.. نباید جایگاه ترانزیت کالا و حمل و نقل کشور را در سطح جهانی با است.فاده از خودروهای دست دوم تنزل و نقدینگی کشور را هدر دهیم.
سایپادیزل و ایران خودرودیزل در سال جاری هزار دستگاه کامیون به روز را با درصد قیمت کامیون با تسهیلات بانکی به مشتری تحویل می دهند. قیمت یک دستگاه کامیون سال کارکرده در خارج از ایران درصد کمتر از قیمت نو است. و فرسودگی آن معادل یک کامیون تا ساله ایرانی است. و بیشتر آن ها در آستانه تعمیرات اساسی موتور و گیربکس هستند.
اما در هر حال عده ای از موافقان واردات دلایل دیگری نظیر شکستن انحصار خودروسازان داخلی و توجه به سلیقه مشتری در انتخاب خودروهای خارجی را نیز مطرح میکنند و به دنبال واردات خودروهای دست دوم و کسب سود از محل واردات آنها با قیمت پایین و نیز دستیابی به سود حاصل از فاصله قیمت بازار داخلی و قیمت موجود در بازارهای خارجی هستند.